شهرری | جلسه هم‌اندیشی بهزیستی، بهداشت و زندان بزرگ تهران

جلسه هم‌اندیشی و نشست مشترک با محوریت توسعه همکاری‌های سه جانبه بهزیستی شهرستان ری ، اداره بهداشت ودرمان شهرستان ری و زندان‌ بزرگ تهران با هدف ارائه خدمات بهتر به زندانیان و خانواده‌های آسیب‌دیده آنان در اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور داود خادم مدیربهزیستی شهرستان ری ، نعیمه صغیری معاون پیشگیری و توسعه، آرمان مدرس معاون بهداشت، زهره توکلی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، امیر صادقی معاون و حمید رضا آقایی رییس بهداری زندان بزرگ تهران در محل دفتر مدیریت بهزیستی شهرستان ری  با هدف خدمات‌رسانی به زندانیان از جمله، کارگاه‌های آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی، امور توان‌بخشی مددجویان معلول و دارای مشکلات روحی و روانی و خدمات مشاوره و روان‌درمانی برگزارشد .

در این دیدار داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری  بابیان اینکه خدمات اجتماعی، جایگزین مناسبی برای مجازات حبس و زندان است گفت: یکی از هدف‌های مجازات زندان، اصلاح مجرم است. اما به دلایل اجتماعی پس از آزادی، همچنان به‌نوعی این تنبیه ادامه دارد، خصوصاً در شهرها و محیط‌های کوچک، این فشار آن‌قدر زیاد و پررنگ است که فرد زندانی پس از آزادی بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهد درنتیجه این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود بلکه خانواده وی نیز متحمل فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی می‌شوند.

وی در ادامه سخن خود گفت: بیش از نیمی از محکومان به حبس، پس از خروج از زندان دوباره مرتکب جرم می‌شوند و این در حالی است که باید برای شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره‌ای اندیشیده شود.

 در ادامه امیر صادقی معاون زندان بزرگ تهران با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری های بین دو دستگاه بهزیستی و زندان گفت: ماموریت های مشترک دو نهاد در حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی و افزایش این تعاملات می تواند موجب ارتقای سلامت اجتماعی جامعه شود.

وی در ادامه با تاکید بر جامعه هدف مشترک بین دو نهاد گفت: این دو سازمان در موضوع پیشگیری و آسیب های اجتماعی می توانند فعالیت های خوبی داشته باشند.

صادقی با اشاره به  اهمیت تعامل بین دستگاهی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی جامعه و کمک به بازگشت افراد به جامعه تاکید کرد: حمایت از مادران همراه با کودک در زندان، کانون اصلاح و تربیت نوجوانان ، زندانیان دارای معلولیت، خانواده زندانیان و زندانیان آزاد شده بی سرپرست و بد سرپرست  از محورهای همکاری دوجانبه اداره کل زندان ها و سازمان بهزیستی است.

آرمان مدرس معاون بهداشت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ری نیز گفت:پدیده جرم برای تمامی ابعاد جامعه ایجاد خسارت می نماید،لذا باید با نگاه کارشناسی و عالمانه و مشارکت و هم افزایی تمامی نهادهای مسئول اجتماعی در ارائه خدمت،زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کرد.

وی افزود :نگاه مسئله محور مهمترین ایده تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان را شکل میدهد،از این رو خانواده زندانیان به عنوان یکی از مهمترین گروه های هدف در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به علت شرایط خاص آنان چه از لحاظ مسائل معیشتی وبهداشت و درمان،و نیز معضلات اجتماعی که برای این خانواده ها در نبود سرپرست خانواده ایجاد می شود، در این قرارگاه مورد توجه ویژه قرار دارند.

مدرس خاطرنشان کرد :هدف ما در کارگروه بهداشت و درمان، افزایش امید به زندگی به عنوان مهمترین پایه موضوعات بهداشتی و درمانی برای افراد آسیب دیده اجتماعی است.

کد خبر 110999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد