مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در اهواز افتتاح شد

روز چهارشنبه ۶ تیر ماه ،به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر یک مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد با حضور مدیر کل بهزیستی خوزستان ،سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان،مدیر بهزیستی شهرستان اهواز،رضا نجاتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان و معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان در حاشیه این افتتاحیه گفت: این مرکز دارای واحد قرنطینه ،خوابگاه، کلاس آموزش،  سالن غذا خوری، اتاق پزشکی، واحد پذیرش  ،دفتر مدیریت ،نمازخانه و امکانات رفاهی ،ورزشی وسرگرمی  با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر، زمینه اشتغال۶ نفر را فراهم می آورد .

کریمیان بیان کرد:این مرکز با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد  تاسیس و فعالیت می کند و افراد به صورت داوطلبانه در این مرکز پذیرش و خدمات تخصصی شامل ؛  مشاوره خانواده، سم زدایی بدون دارو،مددکاری اجتماعی و توانمند سازی به آنها ارائه می شود.

وی  افزود: خدمات این مرکز به صورت شبانه روزی و پرهیز مدار  با مشارکت گروههای همتا و خودیار  بوده و ساختار نیروی انسانی آن متشکل از مدیر داخلی،مسئول فنی(پزشک)،کارشناس (شامل مددکار اجتماعی یا روانشناس یا مشاور)،مددیار و مددیار خانواده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد : این مرکز به عنوان هفدهمین مر کز اقامتی  در اهواز   به صورت اقامتی میان مدت فعالیت می کند  و بیماران طی  دو دورۀ ۳۰ الی ۶۰ روزه تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.

کریمیان اظهار داشت : در اهواز ۱۶ مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز  بانوان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که از ابتدای سال تا کنون به ۶۴۰ بیمار خدمات تخصصی  ارائه کرده اند.

وی  در پایان یاد آور شد: در استان  ۵۶ مرکز اقامتی  تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مرکز مختص بانوان و ۵۲ مرکز ویژه آقایان است.

گفتنی است  در ادامه ؛مدیر کل بهزیستی استان  ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان و سایر همراهان  از مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان  نیز بازدید کردند.

کد خبر 110808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد