اجرای طرح محیط دوستدار سالمند در همه شهرها ضروری است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش نرخ سالمندی  و فراهم نبودن بستر لازم برای حضور سالمندان در جامعه باید با پشتکار بیشتر طرح  محیط دوستدار سالمند در همه شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، پژمان پورشبانان در نشست محیط دوستدار سالمند با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده تحقق شهر دوستدار سالمند گفت: اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در شاهراه مرکزی کشور، یکی از استان‌های گردشگری محسوب می‌شود و به همین جهت به عنوان پایلوت شهر دوستدار سالمند قرار گرفت.

وی افزود: شبکه‌ اولیه شهرهای دوستدارسالمند در سطح دنیا ۳۳ شهر در ۲۲ کشور تشکیل شد. رویکرد این شبکه از سال ۲۰۰۷ این بود که تعداد شهرها در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده و با همفکری، تعامل و برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح جهانی انجام می‌شود، دولت‌های کشورهای مختلف متعهد به اجرای یک سری برنامه ‌شوند تا موضوع شهر دوستدار سالمند در سراسر دنیا روند رو به افزایش رو داشته باشد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: این ضرورت با توجه به بهبود شرایط بهداشتی و اینکه نرخ رشد جمعیت نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده، موضوع سالمندی و رشد جمعیت سالمندان مورد توجه قرار گرفت.

پورشبانان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ جمعیت سالمندی بالای ده درصد اعلام شد و در شرایط فعلی نرخ سالمندی در شهر اصفهان ۱۳ درصد است که در شهرهای خوانسار و اردستان این عدد بالاتر است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تا رسیدن به سالمندی با نرخ ۳۰ درصد فاصله زیادی نداریم، اظهار کرد: با توجه به این مهم و فراهم نبودن بستر لازم برای حضور سالمندان در جامعه باید با  پشتکار بیشتر این موضوع در همه شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه دو روزه محیط دوستدار سالمند به با حضور ۹ استان کشور به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 110486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد