برگزاری آزمون منطقه‌ای ویژه تسهیلگران برنامه پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیب‌خیز

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، گفت: تسهیلگران برنامه پیشگیری از اعتیاد و ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز از استان‌های سمنان، خراسان شمالی و گلستان در دومین آزمون منطقه‌ای که در دو بخش تئوری و عملی در دو روز متوالی در دانشگاه علمی کاربردی شکوه مهر برگزارگردید، شرکت نمودند.

هادی قیصری افزود: برنامه پیشگیری از اعتیاد و ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز درسال گذشته در پنج شهرستان اجرا گردید و در سال جاری نیز با تدابیر به کار گرفته شده 13شهرستان مجری این طرح خواهند بود. اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نسبت به توسعه این طرح در کل استان تلاش نموده و می‌تواند در صورت تمایل و اعلام کلیه دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی پیشگیری استان، آموزش‌های ارائه شده به تسهیلگران را در اختیار مربیان ادارات و گروه‌های هدف قرار دهد.

در ادامه، کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی، گفت: سازمان جهانی بهداشت، مهارت‌های زندگی را به عنوان توانایی‌ها و رفتارهای سازنده‌ای توصیف می‌کند که افراد را قادر می‌سازد با الزامات و چالش‌های زندگی روزمره به طور موثری مقابله کنند. در طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری آموزش‌هایی توسط مربیان دوره دیده به گروه هدف ارائه می‌گردد و از این طریق فرصت‌هایی را فراهم می‌کند تا افراد مهارت‌های زندگی را یاد گرفته و بتوانند در برابر چالش‌ها به صورت موثری عمل کنند.

محبوبه عباس زاده درخصوص گروه هدف این طرح گفت: در اجرای این طرح تاکید می‌شود که گروه هدف در محلات آسیب‌خیز اجتماعی یا کم برخوردار سکونت داشته باشند. آموزش دراین دوره به صورت یادگیری فعال و مخاطب‌مدار می‌باشد و از شیوه‌های بارش فکری، ایفای نقش بازی و فعالیت درگروه‌‎های کوچک وبزرگ استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه این طرح را از دیگر برنامه‌های اجرایی پیشگیری از اعتیاد متمایز می‌نماید، اقدام اجتماعی گروه مخاطب است که در پایان دوره برآیندی از تاثیرات آموزش می‌باشد. گروه هدف با این اقدام اجتماعی مشترک مهارت‌های آموخته شده خود را به نمایش می‌گذارد.


برگزاری آزمون منطقه‌ای ویژه تسهیلگران برنامه پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیب‌خیز

 

کد خبر 109618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد