در رسانه| برگزاری آزمونی برای جبران کم‌کاری دستگاه‌ها در استخدام معلولان

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بابت ۱۰ دوره آزمونی که در گذشته برگزار شده و سهمیه استخدام معلولان به طور کامل اجرا نشده بود، آزمونی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار شد تا با این آزمون همه سهمیه سه درصد پذیرش شوند.

مسعود فیروزی در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی توان‌یابان در گفت‌وگو با قدس خراسان با اشاره به ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیان کرد: بر این اساس باید سه درصد استخدام‌ها در هر آزمون استخدامی به این افراد تخصیص پیدا می‌کرده که به هر دلیل این موضوع انجام نشده است، گاهی تعداد افراد براساس رشته‌های موردنیاز به حدنصاب نمی‌رسیدند یا اینکه به هر دلیلی در مصاحبه‌ها رد می‌شدند، به همین دلیل اگر در هر آزمون استخدامی به سهمیه سه درصد نمی‌رسیدند، این موضوع منتفی می‌شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در این دولت تصمیم گرفته شد که تمام سهمیه‌های سه درصد استخدام معلولان در هر دستگاه اجرایی اگر به حدنصاب نرسید، برای دوره بعد ذخیره شود، مانند آزمونی که در دوره قبل برگزار شد که اگر هر دستگاهی سه درصدش به حدنصاب نمی‌رسید این سهمیه از بین نمی‌رفت و برای آزمون بعدی ذخیره و لحاظ می‌شد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در دولت شهید رئیسی عملی شد، این بود که بابت ۱۰ دوره آزمونی که در گذشته برگزار شده و سهمیه استخدام معلولان به طور کامل اجرا نشده بود، آزمونی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار شود تا با این آزمون همه سهمیه سه درصد پذیرش شوند.

فیروزی با بیان اینکه براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حداقل ۳۰ درصد از پست‌های تلفنچی باید به افراد دارای معلولیت اختصاص یابد، عنوان کرد: در این آزمون افراد براساس نیازهای استخدامی جذب دستگاه‌ها می‌شوند، مگر اینکه معلولیت فرد یک محدودیت جدی برای انجام شغلی ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: امیدواریم افراد معلولی که استخدام می‌شوند، به‌گونه‌ای کار کنند و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را نشان دهد که فضای کار برای سایر افراد دارای معلولیت نیز آماده شود.

وی با بیان اینکه در اداره کل بهزیستی سهمیه پذیرش سه درصد افراد دارای معلولیت را در همه آزمون‌های استخدامی اجرا کرده‌ایم، گفت: متولی برگزاری این آزمون جهاد دانشگاهی است، نتایج به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود و در مرحله بعد افراد باید در مصاحبه استخدامی شرکت کنند.

استخدام ۳۱۳ نفر از افراد دارای معلولیت در خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با قدس خراسان گفت: یک هزار و ۱۱ نفر متقاضی در این آزمون شرکت کرده‌اند که ۳۱۳ نفر از این افراد استخدام بیش از ۳۵ دستگاه اجرایی استان می‌شوند و ۲۱ نفر نیز جذب بهزیستی می‌شوند.

حمیدرضا علیزاده رضایی با بیان اینکه از همه طیف معلولیت در این آزمون شرکت کرده‌اند، ادامه داد: بیشتر این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و کارشناسی به بالا هستند، برای منشی و کارپرداز باید دارای مدرک فوق دیپلم به بالا باشند.

وی درباره اقداماتی که اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برای برگزاری این آزمون انجام داده است، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افرادی را به‌عنوان منشی برای این عزیزان انتخاب کردیم که به آنها برای شرکت در این آزمون کمک کنند. برای اسکان، ایاب و ذهاب و پک‌های پذیرایی تمهیدات لازم را انجام دادیم تا افراد دارای معلولیت بدون دغدغه و راحت در این آزمون شرکت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از تصمیمات مهمی که شهید جمهور آیت الله رئیسی انجام داده بود دستور برگزاری همین آزمون استخدامی برای افراد دارای معلولیت بود چرا که قانون استخدام سه درصد افراد دارای معلولیت اجرا نمی‌شد و با این اقدام ارگان‌هایی که در گذشته این قانون را رعایت نکرده بودند، ملزم شدند که با این آزمون افراد دارای معلولیت را استخدام کنند.

علیزاده رضایی متذکر شد: در این آزمون حدود ۵۰ درصد از مشهد شرکت کردند و مابقی شرکت‌کنندگان از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی آمده‌اند که از این تعداد بیشترین شرکت‌کنندگان از شهرهای نیشابور، سبزوار و تربت جام هستند

کد خبر 109385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد