۸۰۰۸ خانواده درخراسان رضوی دارای دو عضو معلول و بیشتر هستند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درحاشیه بازدید از منازل توانخواهان دارای چند عضو معلول ساکن در روستاهای فیض آباد و احمدآباد از توابع تبادکان، گفت: 8008 خانواده در خراسان رضوی دارای دو عضو معلول و بیشتر هستند. دیدار با خانواده‌‍‌های دارای چند عضو معلول و ساکن در مناطق حاشیه شهری و شناسایی نیازهای اساسی و مسائل آنها و تسریع در حل معضلات ایشان و تشخیص سایر مشکلات مداخله گر در درمان و توانبخشی یکی از اهداف حضور در منازل مددجویان و دیدار با خانواده‌های تحت پوشش می‌باشد. سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها، کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد و... گام بر می‌دارد.

حمیدرضا علیزاده رضایی در خصوص بازدیدهای انجام گرفته مورخ هشتم خردادماه، گفت: یکی از خانواده‌ها دارای سه عضو معلول با معلولیت‌های روان، شنوایی و بینایی، خانواده دیگر دارای 4 عضو معلول با معلولیت‌های جسمی و ذهنی و خانواده سومی که در منزل آنها حضور پیدا کردیم دارای 5 عضو معلول با معلولیت بینایی بودند. تمامی این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار داشته از خدمات بهزیستی نظیر مستمری، کمک هزینه درمان و... برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در این بازدیدها راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات مددجویان اندیشیده شد. تامین لوازم ضروری زندگی، لوازم توانپزشکی، 10 میلیون تومان کمک‌ موردی، مرمت منزل، پرداخت کمک هزینه بلاعوض ودیعه مسکن،  تهیه جهیزیه برای یکی از توانخواهان، تدوین برنامه کمکی درمانی در منزل و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت اعضا خانواده و...از جمله رسیدگی‌هایی است که برای این خانواده‌ها انجام خواهد گرفت.

 

کد خبر 108960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد