سقز | سفری به تاریخ و فرهنگ با فرزندان بهزیستی

به مناسبت روز میراث فرهنگی، فرزندان خانه حاج افتخار امینی سقز با همت و همراهی اداره بهزیستی شهرستان سقز، سفری یک روزه به مسجد دومناره و حمام تاریخی حاج صالح داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان: در این اردوی فرهنگی کودکان و نوجوانان با حضور در این دو اثر تاریخی، با قدمت و فرهنگ غنی شهرستان سقز آشنا شدند.

مسجد دومناره سقز که از جمله مساجد تاریخی این شهرستان به شمار می‌رود، با معماری منحصر به فرد خود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

حمام تاریخی حاج صالح نیز که از جمله حمام‌های سنتی ایران است، با فضایی دلنشین و معماری قاجاری، یادآور تاریخ و فرهنگ غنی این دیار بود. در این بازدید، کارشناسان میراث فرهنگی ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص این دو اثر تاریخی، به اهمیت حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده تأکید کردند.

فرزندان خانه حاج افتخار امینی نیز با اشتیاق و علاقه، به صحبت‌های کارشناسان گوش می‌دادند و از دیدن این آثار تاریخی لذت می‌بردند.

این اردو فرصتی ارزشمند برای این کودکان و نوجوانان بود تا با تاریخ و فرهنگ غنی شهرستان سقز آشنا شده و درک خود را از این مفاهیم ارتقا دهند. 

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 108285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد