شهریار |برگزاری کارگاه آموزشی باموضوع فرزندپروری

این کارگاه ویژه اولیاء دانش آموزان مدرسه قائم در خادم آباد باهمکاری اداره ورزش و بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با همکاری حوزه ورزش و بانوان بهزیستی شهریار و اداره ورزش وجوانان شهرستان، کارگاه آموزشی با محوریت فرزند پروری ویژه اولیاء دانش آموزان مدرسه قائم واقع درخادم آباد با تدریس منصور قره باغی روانشناس حوزه پیشگیری بهزیستی شهریار با هدف توانمند سازی اولیاء با نگاه تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی قره باغی گفت: خانواده در تربیت و پرورش فرزندان نقش مهم و مؤثری بر عهده دارد و رسالت تربیت کودکان و نوجوانان را در چارچوب هدف‌ها با برنامه‌های مشخص عهده دار است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تقویت و تحکیم روابط صمیمی بین همسران از یک طرف و اعضای خانواده از سوی دیگر و آگاه ساختن والدین نسبت به معارف اسلامی در راستای تربیت فرزندانی دین مدار و دین باور از دیگر کارکردهای آموزش خانواده را تشکیل می‌دهد.

قره باغی تاکید کرد: والدین در آموزش خانواده می‌آموزند که فرزند خود را بی قید و شرط دوست داشته باشند، در برآورده کردن نیازهای فرزندان رابطه‌ای آمیخته با احترام، مسئولیت و حمایت اثر بخش داشته و به طور عمیقی در حیطه‌های رشد و توسعه فرزندانشان تأثیر بگذارند.

در ادامه این کارگاه آموزشی قره باغی به تشریح موضوعاتی همچون: خوردن وعده های غذایی باهم بازی کردن والدین با فرزندان به مدت ۴۵ دقیقه در هر روز تشکر از خدمات تک تک اعضای خانواده و پوزشهای افراد خانواده در راستای  اشتباهات انواع والدین و انواع تربیت؛ رویکردها و روش‌های فرزندپروری؛ روش‌های صحیح تشویق و تنبیه، از جمله مباحثی بود که به آن پرداخت  .

کد خبر 107854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد