آموزش پیش از ازدواج و خانواده  بهزیستی به بیش از ۶ هزار شهروند زنجانی 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان ازآموزش پیش از ازدواج و خانواده  بهزیستی به بیش از ۶ هزار شهروند زنجانی خبر داد وگفت : مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده و آموزش والدین و توانمند سازی خانواده در بلوغ و نوجوانی، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در بحران ها، غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال با هدف  شناسایی زود هنگام اختلال طیف اضطراب کودکان را از جمله برنامه های پیشگیرانه بهزیستی  است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی اظهار کرد: در سال گذشته  ۶۶۵ نفر در جلسات مهارتهای زندگی شرکت نموده اند و  سه مهارت بومی سازی شده( ارتباط موثر، مهارت کنترل خشم و مهارت جرات مندی ) در چهار گروه کودک ، نوجوان ، جوان وبزرگسال و همچنین گروه هدف بهزیستی توسط مدرسین و آموزشگران مورد تایید بهزیستی استان آموزش داده شد.

وی افزود: در سال گذشته آموزش پیش از ازدواج به  بیش از ۳ هزار نفر و آموزش زندگی خانواده به بیش از ۲  هزار  نفر از مخاطبین اصلی در محله ها و مدارس و دانشگاه ها  و برخی ادارات و زنان سرپرست خانوار برگزار گردید و همچنین آموزش تربیت مربی برای ۴۰ نفر از آموزشگران و مدرسین و روانشناسان برگزار شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این دوره های آموزشی سعی شده است که والدین با نوجوانی و ویژگی های طبیعی آن آشنا شوند. اختلالات روان شناختی و روان پزشکی که زیر بنای برخی مشکلات نوجوانی است به آن ها معرفی گردیده تا در صورت مشاهده به روان شناس و مشاور مراجعه نمایند. پیش نیازهای اساسی برای مدیریت نافرمانی طبیعی در نوجوان آموزش داده می شود و همچنین گام های مدیریت رفتاری نوجوانان و مدیریت مسایل خاص در نوجوانی و توانمند سازی خانواده پرداخته می شود.

کد خبر 107360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد