مراسم اختتامیه جشنواره بازی های بومی محلی معلولین

مراسم اختتامیه جشنواره بازی های بومی محلی معلولین روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه استان ️با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، مراسم اختتامیه اولین جشنواره بازی های بومی محلی ویژه معلولین تحت حمایت بهزیستی در هتل سپهر بیرجند برگزار شد. ️در این مراسم که طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر نخعی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری، شرفی مدیرکل بهزیستی استان، دکتر قناد مدیرکل تربیت بدنی استان، خیرین و معتمدین بهزیستی در مرکز استان خراسان جنوبی، تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی وهمچنین شرکت کنندگان در جشنواره فوق که طی روز به رقابت پرداخته بودند حضور داشتند.
️شرفی مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولین و شرکت کنندگان در جشنواره، برگزاری اینگونه فعالیت ها را در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت، خصوصا آن هایی که ساکن نقاط روستایی و دور دست هستند بسیار مفید و تاثیر گذار دانست. وی در ادامه مواردی همچون صفر شدن تعداد افراد پشت نوبت دریافت مستمری، تامین وسایل کمک توانبخشی، بهره مندی از خدمات گروه‌های جهادی، انعقاد تفاهمنامه با بیمه سلامت، راه‌اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان و خانه‌های کوچک پناهگاهی و طرح حمایت از بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق صعب العبور روستایی را جزو اقدامات شاخص بهزیستی استان در حوزه معلولین طی سال گذشته دانست.
️معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم دراین مراسم گفت: دولت سیزدهم به حوزه معلولان توجه ویژه ای دارد. ️طالبی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی معلولان روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه تحت عنوان «بلند همتان» در استان اظهار کرد: آموزش‌های حوزه معلولین بایستی منجر به شکوفایی و رشد استعدادها و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی آن ها شود. ️معاون استاندار با اشاره به اینکه برخی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه معلولین بی‌نظیر بوده، تصریح کرد: تعداد مدد جویان پشت نوبت دریافت مستمری در سایه همت و توجه دولت سیزدهم به صفر رسیده و مددجویانی که چندین سال منتظر حمایت بودند، وارد چرخه حمایتی شدند. ️وی بیان کرد: اجرای نهضت تأمین و توزیع وسایل توانبخشی با هدف تأمین وسایل کمک توانبخشی اولویت‌دار اعم از سمعک، ویلچر، تشک مواج و ... از دیگر اقدامات دولت سیزدهم جهت رفاه حال معلولین است. ️طالبی بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در استان تأکید کرد و افزود: قانون حمایت از معلولان، مشتمل بر ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره است که در آن برای هر دستگاه وظیفه‌ای خاص تعریف شده است.
️شایان ذکر است؛ این جشنواره ورزشی با هدف توسعه برنامه‌ های توانمندسازی معلولین در مناطق روستایی و دسترسی هر چه بهتر افراد دارای معلولیت به امکانات ورزشی در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR برگزار شد.️در اولین دوره جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه معلولان استان ۷۰ شرکت‌ کننده از ۱۰ شهرستان در ۶ رشته ورزشی از جمله هفت سنگ‌ مهارتی، دوز پا، چوب‌کشی، یه قل دو قل، کلاس کلاس (خانه‌ بازی ) و دال پلان به رقابت پرداختند که در پایان ۲۴ نفر از برگزیده معرفی و تجلیل شدند.️در این مراسم از ۶ نفر از معلولان استان خراسان جنوبی که دارای مقام‌های ملی و بین‌المللی بودند و نیز جمعی از خیران تجلیل شدند.

کد خبر 97426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد