قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از مترقی ترین قوانین بین المللی در این زمینه است

سازمان بهزیستی با نگاه علمی و با محور شفاف سازی و توانمندسازی در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی که "باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیراست"، گفت: طبق قانون 52 وظیفه به سازمان بهزیستی محول شده است و گروه هدف وسیعی تحت پوشش بهزیستی هستند.
دکتر بریمانی سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی در کشور دانست و ادامه داد:  سازمان بهزیستی با نگاه علمی و با محور شفاف سازی و توانمندسازی در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می کند.
وی با اشاره به اینکه معلولیت از کسی دور نیست، افزود: معلولیت می تواند به علت بیماریهای مختلف، وراثت و ژنتیک، حوادث و سوانح و تصادفات رانندگی اتفاق افتد. بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه، آگاه سازی و روش هایی که از حوادث و سوانح جلوگیری می کند را اجرا کنیم تا سلامت افراد را حفظ نماییم.
دکتر بریمانی قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را از مترقی ترین قوانین بین المللی در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: جامعه دسترس پذیر، نیازمند همکاری همه دستگاهها است و امیدواریم امکان اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در تمام بندها بوجود آید.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 61 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند، افزود : 24 مرکز شبانه روزی در سطح استان به بیش از 1700 مقیم، خدمات مراقبتی و حمایتی ارائه می دهند.
مدیرکل بهزیستی مازندران به اشتغالزایی برای 980 فرد دارای معلولیت در 8 ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این حمایت ها و ارائه تسهیلات اشتغالزایی منجر به اشتغال پایدار و توانمندی افراد دارای معلولیت شود.
وی ضمن اشاره به واگذاری430 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی مازندران از ابتدای سال، گفت: تحویل مسکن به مددجویان بهزیستی در توانمندسازی اقتصادی آنان بسیار موثر است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به توانمندیهای افراد دارای معلولیت در عرصه های بین المللی  و ملی، گفت: عزیزان دارای معلولیت استان، رتبه ها و مقام های بسیار بالایی در زمینه های ورزشی، علمی، فرهنگی و ...  را کسب نمودند.
دکتر بریمانی با بیان اینکه با تلاش دولت سیزدهم و همت مجلس شورای اسلامی اتفاقات کم نظیری در سطح کشور و استان شاهد هستیم، افزود: در حال حاضر هیچ مددجویی پشت نوبت برای مستمری در بهزیستی نداریم.
این مسوول به بخشی از خدمات دولت سیزدهم به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: افزایش40 درصد مستمری مددجویان، افزایش  40درصدی کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در مراکز، رشد دو برابری کمک هزینه  لوازم بهداشتی و ... بخشی از خدمات دولت سیزدهم به مددجویان بهزیستی می باشد.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه وظیفه ما شناسایی افراد نیازمند به دریافت خدمات بهزیستی است، اظهار داشت: طی 15 ماه گذشته،  گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران با حضور در 868 روستا 10968 خدمت به افراد دارای معلولیت ارائه و 3325 فرد جدید شناسایی شدند که 2850 فرد دارای معلولیت هستند و تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

کد خبر 96527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد