پیام مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی و هفته افراد دارای معلولیت پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم دسامبر هر سال مصادف با روز گرامیداشت افراد دارای معلولیت، فرصتی است برای تکریم و بزرگداشت افرادی که ثابت کردند با خودباوری و تکیه بر اراده ی محکم می توان به قله های افتخار و امید رسید.

هدف از گرامیداشت این روز ارتقا درک موضوع معلولیت و بسیج حمایت از حقوق و رفاه افراد دارای معلولیت بوده و همچنین به دنبال افزایش آگاهی از دستاوردهای حاصل از فعالیت این افراد در هر یک از جنبه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

بر اساس توصیه های بعمل آمده در مورد معلولیت، تمامی تلاش ها باید در جهت رفع موانع موجود و در خصوص تقویت امکانات بهداشتی و توسعه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR باشد.

موضوع تقویت تلاش های جمعی ما برای دسترسی به خدمات ضروری، از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، حمایت های اجتماعی، آموزشی، فراهم نمودن زیرساخت های دیجیتال، اشتغال و سایر فرصت های فرهنگی- اجتماعی به منظور توانمندسازی و حضور فعال و پر نشاط این عزیزان در جامعه اهمیت دوچندان دارد و نباید مغفول بماند.

بنابراین، جوامع مبتنی بر خردورزی می‏ کوشند تا ضمن تعمق در چالشها و مشکلات افراد دارای معلولیت، با انعکاس قابلیت های ایشان در جهت فراهم آوردن فرصت های برابر و تحکیم و تثبیت عدالت اجتماعی و با تقویت حضور اجتماعی این عزیزان، با مناسب سازی جامعه، مسیر رسیدن به توسعه پایدار را هموارتر سازند . 

تردیدی نیست که دستیابی به این مهم و توانمندسازی افراد دارای معلولیت و ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان تنها در گرو اقدامات سازمان بهزیستی نبوده و نخواهد بود، بلکه بستر این توانمندسازی می بایست در سطوح مختلف جامعه و همیاری مجدانه سایر نهادهای اجرایی، تصمیم ساز و نظارتی فراهم گردد. 

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته افراد دارای معلولیت و تقدیر از همت تمامی خود باوران این عرصه و خانواده های محترم و صبور آنان و همچنین قدردانی از زحمات بی دریغ همکاران پرتلاشم در اداره کل بهزیستی استان مازندران و تمامی خیرین، خادمین و حامیان مراکز غیر دولتی نگهداری و حمایت و آموزش افراد دارای معلولیت، امیدوارم این عزیزان در کنار سایر افراد جامعه زندگی را با آرامش و بالندگی در تمامی حوزه ها تجربه نمایند. از درگاه ایزد منان توفیق روز افزون و سربلندی همگان را مسالت دارم.

     دکتر فریبا بریمانی

مدیرکل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 95844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد