پیام مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با صدور پیامی فرارسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامیداشت.

۱۲ آذرماه، مصادف با سوم دسامبر؛ روز جهانی افراد دارای معلولیت، مناسبت عظیم سالیانه شهروندان دارای کم توانی جسمی، ذهنی، حسی و روانی و سالروز گرامیداشت تحمل دردها و رنج ها، صبوری ها و عزم خستگی ناپذیر و اراده مصمم این قشر ارجمند و گرامی است، روز به اثبات رساندن "خواستن؛ توانستن" و روز نشان دادن "ما میتوانیم" است.

معلولان، به مثابه گنج پنهان در ویرانه اند که با وجود نقص جسمانی؛ روح متعالی، مغز نغز و خلاق، گوهر در آستین داشته و گام بر بلندای موفقیت و سرافرازی نهاده اند، آنگونه که سال هاست همه ما، به توانمندی این گروه از افراد جامعه ایمان آورده ایم و بارها شاهد ثبت موفقیت های آنان در زمینه های مختلف علمی و ورزشی، هنری و … بوده ایم.
این روز؛ فرصتی است مغتنم، برای تکریم و تجلیل ازشایستگی های افرادی که در همه صحنه ها، با حضوری موثر و ارزشمند؛ عملا ثابت نموده اند که وجود نقص جسمی و ذهنی، تنها یک تفاوت ظاهری و کالبدی است و با تلاشی وصف ناپذیر؛ از نارسائی چشمان نابینا، گوش های ناشنوا و دستان و پاهای ناتوان فراتر رفته اند، تا ثابت کنند معلولیت مانع رشد و تعالی و کمال نیست.
این مناسبت؛ تلنگری است برای بازبینی اقدامات انجام شده از سوی مسئولان، دست اندرکاران و سازمان های مردم نهاد، در زمینه احیای حقوق افراد دارای معلولیت و تغییر و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به موضوع معلول و معلولیت در جامعه. سالروزی برای گرامیداشت و پیگیری مطالبات این عزیزان در راستای پیشبرد روند مناسب سازی فضاهای شهری، اداری و همگانی؛ تامین به موقع وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی مورد نیاز، رفع تنگناهای معیشتی پیش رو، هموارتر نمودن بستر اشتغال و در یک کلام، توانمندسازی؛ به منظور تامین رفاه بیش از پیش این قشر و البته بسط و هم افزایی بیش تر چتر اعمال حمایت های قانونی از این عزیزان.
اینجانب ضمن بزرگداشت روز جهانی معلولان و تبریک این روز فرخنده به تمامی افراد دارای معلولیت و خانواده های محترم و صبور آن ها و قدردانی از زحمات خادمین این عرصه؛ حضور پربار عزیزان دارای معلولیت را در فرازهای مهم اجتماعی استانی، ملی و بین المللی، ارج نهاده و از درگاه ایزد منان؛ توفیق روزافزون و سربلندی آن ها را در عرصه های مختلف و فرصت و مجال خدمتگزاری به این بزرگواران، خواستارم.

                                                                                                                                                                                                                             حسن شرفی

                                                                                                                                                                                                                                مدیرکل 

کد خبر 95791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد