حضور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه های هفته بهزیستی شهرستان قاینات

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به همراه شیخانی معاون توانبخشی و رضایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از بهزیستی شهرستان قاین بازدید و در برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، در اولین برنامه ی گرامیداشت  هفته بهزیستی شهرستان قاینات، مرکز بیماران اعصاب و روان مهر آفرین تحت نظارت بهزیستی با حضور شرفی مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی، محمدی فرماندار شهرستان قاین، شیخانی معاون توانبخشی، رضایی معاون اجتماعی، خزاعی رئیس بهزیستی شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان، افتتاح شد.
شرفی گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از محل کمک های خیرین راه اندازی و با ظرفیت مراقبت از ۵۰ بیمار زمینه اشتغال ۴۵ نفر را ایجاد کرده است. وی افزود: نگهداری و خدمت رسانی به بیماران جهت بهبود آنان و برگشت به خانواده از جمله اهداف این مرکز می باشد. وی اظهارکرد: مرکز بیماران اعصاب و روان مهر آفرین بهزیستی قاینات، ششمین مرکز در استان می باشد که از این بیماران نگهداری و خدمات توانبخشی، درمانی، مددکاری، حرفه آموزی، ویزیت در منزل و...ارائه می نماید.

در ادامه برنامه های هفته بهزیستی در شهرستان قاین، گروه همیار سبزینه بانوان با حضور مدیر کل بهزیستی استان و فرماندار شهرستان قاینات افتتاح گردید.
شرفی مدیرکل بهزیستی استان گفت: این گروه همیار در زمینه بسته بندی سبزیجات و خشکبار فعالیت میکنند و برای ۷ زن سرپرست خانوار شغل پایدار ایجاد نموده است.
شرفی افزود: بهزیستی جهت راه اندازی این گروه همیار، ۱۰۰  میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای توانمند سازی این جامعه هدف پرداخت نموده است.

جشن رهسپاری فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی به زندگی مستقل از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی در شهرستان قاینات بود که با حضور حسن شرفی مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نورانی امام جمعه شهر نیمبلوک برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این آیین که ویژه ۱۱ نفر از فرزندان برگزار شده بود، ورود فرزندان به دوره جدید زندگی و آغاز زندگی مستقل می باشد. شرفی گفت: این فرزندان پس از انتقال به زندگی مستقل کمک هزینه بلاعوض برای شروع زندگی از سازمان بهزیستی دریافت می نمایند و همچنین ضمن برخورداری از امداد ماهیانه تا یکسال از خدمات مددکاری و روانشناسی  بهره مند میگردند. محمد خزاعی رئیس بهزیستی قاینات نیز افزود: بهزیستی برای این ۱۱ فرزند ترخیص شده از مراکز شبه خانواده ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت نموده و این فرزندان سال گذشته از کارخانجات، شرکت ها و شهرک های صنعتی جهت آشنایی با انواع اشتغال ها بازدید داشته تا در کنار یک زندگی موفق، اشتغال پایداری داشته باشند.

در ادامه برنامه حضور مدیرکل در شهرستان قاینات،  با حضور مدیرکل بهزیستی استان، امام جمعه شهر نیمبلوک، معاون توانبخشی، معاون اجتماعی و رئیس بهزیستی شهرستان و رئیس شورای شهرستان، از خیرین و فعالان که در امر خدمت رسانی به جامعه هدف، همراه و یاریگر بهزیستی قاینات بودند تجلیل بعمل آمد.
خزاعی رئیس بهزیستی شهرستان قاینات ضمن تشکر از فعالین اجتماعی همراه بهزیستی ( کارخانجات سیمان، کارخانه پلاستیک سازی، کارخانه اردوالسی، کارخانه تروند، شورای شهر و شهرداری و موسسات خیریه ) گفت: بی تردید دستیابی به توسعه پایدار و عدالت اجتماعی مستلزم همیاری خیرین و نیکوکاران است.

برگزاری میز خدمت و ارتباط مستقیم با مددجویان از دیگر برنامه های هفته بهزیستی در شهرستان قاین بود که با حضور شرفی مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی، شیخانی معاون توانبخشی، رضایی معاون اجتماعی، خزاعی رئیس بهزیستی، حیدرآبادی مسئول نمایندگی بهزیستی بخش نیمبلوک، بارانی مسئول حوزه توانبخشی و نباتی مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی انجام گردید.
شرفی در این دیدار ها، مشکلات مددجویان را در زمینه درمان، لوله کشی گاز مسکن، معیشت و لوازم ضروری زندگی، جهیزیه، مسکن و...مورد بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری آنها صادر نمود.

شرکت در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قاینات، برنامه بعدی حضور مدیرکل در شهرستان بود. در جلسه مذکور که با حضور فرماندار شهرستان، حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اصغری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، خزاعی رئیس بهزیستی شهرستان و اعضای دیگر شورا بود، برگزار گردید، مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: وظیفه بهزیستی به عنوان دستگاه اجتماعی، فرهنگی و متولی سلامت اجتماعی در موضوع آسیب اجتماعی اعتیاد، پیشگیری، آموزش و آگاه سازی می باشد. شرفی با بیان اینکه بهزیستی با دو حوزه تخصصی پیشگیری و اجتماعی به افراد دچار اعتیاد خدمات ارائه می دهد گفت: بهزیستی با معرفی این افراد به کمپ ها برای درمان، کمک مالی می نماید و همچنین هنگام درمان خانواده‌ های آنها تحت پوشش قرار می گیرند. محمد خزاعی رئیس بهزیستی شهرستان قاینات نیز افزود: در این شهرستان کمپ ترک اعتیاد آرام واقع در روستای مهمویی با ظرفیت ۶۰ نفر فعالیت می نماید.

در پایان برنامه های شهرستان قاین به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق معاونین از نمایندگی بهزیستی بخش سده و مرکز مثبت زندگی کد ۱۲۱۲ بازدید و هفته بهزیستی را به آنها تبریک گفت.
خدیجه دروگر مسئول نمایندگی بهزیستی بخش سده در این بازدید در خصوص تعداد پرونده ها، مشکلات مددجویان، اشتغال مددجویان، توضیحاتی ارائه داد و
شرفی مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار، در خصوص اجرای بهتر و دقیق تر دستورالعمل ها و پایش پرونده های اجتماعی و توانبخشی تاکیداتی داشت.

کد خبر 84645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد