راه‌اندازی ۲ مرکز «روزانه آموزشی و توانبخشی چندمعلولیتی» و «مشاوره» به زودی

سرپرست اداره بهزیستی کیش از راه‌اندازی مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی چندمعلولیتی و یک مرکز مشاوره در جزیره خبر داد.

به گزارش بهزیستی کیش، «محمدرضا حیدرهایی» در گفتگو اختصاصی با صدا و سیما با اشاره به کسب موافقت اصولی از بهزیستی استان هرمزگان برای راه‌اندازی مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی چند معلولیتی، گفت: براساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها ۱۸ ماه زمان برای راه‌اندازی و مناسب‌سازی این مرکز تعیین شده است.

سرپرست اداره بهزیستی کیش، افزود: مراکز مشاوره تحت نظارت اداره بهزیستی کیش در حوزه‌های فردی، زوجین، کودکان و سالمندی به ساکنان و گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند؛ همچنین مشاوره‌های پیشگیری از طلاق نیز در مراکز مشاوره بهزیستی کیش انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول کارگاه‌های آموزشی و گروهی در رده سنی کودکان و بزرگسالان با موضوع مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج، فرزندپروری و فرزند خواندگی در مراکز جزیره کیش در حال برگزاری است.

حیدرهایی، تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز جدید چندمعلولیتی حوزه توانبخشی کیش به ۱۰۰ نفر از افراد ۲ معلولیتی (جسمی_حرکتی و ذهنی) خدمات‌رسانی خواهد شد.

سرپرست اداره بهزیستی کیش، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸۰ نفر دارای معلولیت، ۳۷ زن سرپرست خانوار، ۸ خانواده دارای فرزند ۲ قلو، ۸ خانواده فرزندپذیر (فرزندخواندگی) از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی در پایان یادآور شد: یکهزار و ۱۰۰ نوزاد و کودک ۳ تا ۶ سال نیز از خدمات غربالگری، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی در سال گذشته استفاده کردند.

کد خبر 83885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد