برگزاری جلسه عفاف و حجاب در بهزیستی استان تهران

جلسه عفاف و حجاب بهزیستی استان تهران در محل دفتر حراست با حضور مدیران و کارشناسان تمامی حوزه های ستادی با هدف تبین فلسفه عفاف و حجاب و چگونگی اجرایی شدن آن برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران؛ در ابتدای جلسه مدیر حراست بهزیستی استان تهران با قرائت و تفسیر آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب پرداختند : 

«یا ایها النبی، قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلـک ادنی ان یعرفن فلایؤذین و کان الله غفوراً رحیماً؛ ای پیامبربه زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب‌تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است».

 زیدی گفت:خدا در این آیه، به پیامبر فرموده است که ابتدا، به زنان و دختران خود و بعد، به زنان مؤمن بگو که حجاب را رعایت کنند. یعنی؛ در امر به معروف، اول از خودی‌ها و نزدیکان شروع کنیم، سپس به سراغ دیگران برویم. همچنین در احکام الهی، تفاوتی میان همسران و دختران پیامبر، با دیگر زنان وجود ندارد واحکام دینی، باید مورد توجه و استفاده‌ی همه قرار گیرد.

  این مقام مسئول در ادامه  اشاره کرد: هر پدیده‌ای، آثار و پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت. حجاب نیز، به عنوان یک راهکار عملی، آثار فردی و اجتماعی مختلفی را به دنبال خواهد داشت.
 
در خصوص آثار فردی رعایت حجاب، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱ احترام به شخصیت زن، به واسطه‌ی رعایت حجاب، ۲.مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، ۳.حفظ اعتقادات مذهبی افراد، ۴.حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری.

آثار اجتماعی رعایت حجاب فراوانند که برخی از آنها عبارتند از:
۱ سلامت نسل جدید جامعه، ۲.پیشگیری از فساد اخلاقی، ۳.مبارزه با مظاهر بی‌دینی، ۴.حفظ کیان خانواده.

ایشان در ادامه گفت: مسئله حجاب  یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ما است و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

در پایان همه اعضای حاضر در جلسه به تبادل نظر در موضع عفاف و حجاب پرداختند و سیاست ها و راهکاری زیر مورد تصویب قرار گرفت:

  1. برگزاری جلسات درون و حوزه ای و ابلاغ سیاست های عفاف و حجاب و تاکید بررعایت آن
  2. ابلاغ سیاست های عفاف و حجاب به تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تهران (  ابلاغ روش‌های اجرایی و تعیین ضوابط و هنجارهای روشن در مورد نوع لباس و پوشش کارمندان و کاذکنان مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی.)
  3. در اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های جوزه های ستادی و شهرستانها برای مقابله با روند فزاینده بدحجابی.
  4.  نظارت بر رعایت حریم حجاب و عفاف و  نظارت و تأکید بر ضرورت رعایت سادگی و پوشش و فرم‌های اسلامی و حضور ساده و بی‌آرایش در محیط کار به دلیل تأثیر منفی بر مراجعان.
  5.   تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف منطبق با فرهنگ دینی و ملی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط  واحد امو فرهنگی
  6.  اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی، هنری متناسب.
  7.  انجام سیاست‌های تشویقی درباره کارمندانی که در محیط کار خود اصول عفاف و پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند.
کد خبر 83424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد