بیش از ۶۵۰ نفر از معتادین بهبود یافته از تسهیلات اشتغال بهزیستی خوزستان برخوردار شدند

مدیر کل بهزیستی خوزستان صبح امروز در همایش بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر،که در سالن امام رضای شرکت نفت به میزبانی فرمانداری شهرستان اهواز و با حضور کلیه نهادهای متولی امر پیشگیری از اعتیاد برگزار شد ، از برخورداری ۶۵۰ نفر معتاد بهبود یافته از تسهیلات اشتغال زایی بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ، مهران کریمیان یکی از اهداف اصلی بهزیستی را توانمند سازی افراد بهبود یافته برای بازگشت مجدد به زندگی بر شمرد و  گفت :  با توجه به تفاهم نامه همکاری فی مابین بهزیستی و فنی و حرفه ای ، بهبودیافتگان مراکز اقامتی، درمانی تحت نظارت بهزیستی می توانند پس از گذراندن  دوره های آموزشی فنی و حرفه ای  و دریافت گواهینامه مهارت و گذراندن مراحل قانونی ،جهت راه اندازی کسب و کار پایدار از تسهیلات بانکی کم بهره برخوردار شوند .

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه محور فعالیت های بهزیستی در هفته مبارزه با مواد مخدر پیرامون موضوع کارزار رسانه ای  والد آگاه فرزند ایمن است گفت: طرح های  ما در حوزه پیشگیری از اعتیاد شامل آموزش زنان دارای همسر معتاد، آموزش کارمندان ارگانهای دولتی و خصوصی، آگاهسازی خط ملی اعتیاد و کارزار رسانه ای والد آگاه فرزند ایمن با هدف آگاهسازی خانواده ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد فرزندان است.

مهران کریمیان افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴۷ مرکز درمان وکاهش آسیب اعتیاد تحت نظارت بهزیستی خوزستان  فعالیت می کنند  که در سه ماهه اول سالجاری  به ۱۰ هزار و ۲۵ نفر در زمینه پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد خدمات رسانی کرده اند.

گفتنی است مدیر کل و سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری  بهزیستی استان به همراه فرماندار شهرستان اهواز  و جمعی از مسئولان  از  نمایشگاه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر که در حاشیه این همایش برپا شده بود بازدید کردند.

شایان ذکر است در غرفه بهزیستی ،توصیه های پیشگیرانه و روشهای مقابله با اعتیاد  در قالب پوستر،بنر،بروشور،تراکت و پمفلت به نمایش گذاشته شده بود.

کد خبر 82594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد