ارائه خدمات حرفهای به افراد و خانوادهها سبب روابط اجتماعی سالمتر و مؤثرتر می شود و افراد قادر می شوند با بهرهگیری از استعدادها، توانمندیها، امکانات درونی و بیرونی خود و جامعه به حداکثر رشد مادی و تعالی معنوی و رضایتمندی حاصل از آن دست یافته و به صورت مستقل و خودکفا و با کارایی بیشتر به زندگی خویش ادامه دهند. توسعه و تعمیم خدمات مددکاری اجتماعی در جوامع مختلف به منظور تأمین نیازهای اجتماعی، فرهنگی و رفاهی از طریق بسیج نیروها و جلب مشارکتهای عمومی و بهرهگیری از استعدادها و نیروهای موجود جامعه. صورت می پذیرد.
هدف:
توانمندسازی خدمت گیرنده(قادرسازی، استقلال و خوداتکایی)
مسئولیت:
ارزیابی دقیق وضعیت فردی ، خانوادگی و اجتماعی
ارزیابی وضعیت روانی ، اجتماعی و برنامه ریزی لازم جهت بهره مندی از برنامه های درمانی و آموزشی
جمع آوری اطلاعات
تشخیص مشکل با مشارکت مراجع با تاکید بر روش راه حل محور
ارائه راه حل کمکی با مشارکت مراجع، ارزیابی راه حل های کمکی و در صورت نیاز اصلاح راه حل.
بهره گیری از منابع (فردی، خانوادگی و اجتماعی ) موجود در راستای بازتوانی مراجع
بررسی استعدادها و توانایی های مراجع در راستای بازتوانی خدمت گیرنده
فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت حرفه آموزی و اشتغال یابی خدمت گیرنده
تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی:
مدارک لازم برای دریافت خدمت: مدارکی مورد نیاز نمیباشد.
تعداد مرتبه مراجعه حضوری: حسب نیاز و ضرورت
زمان دسترسی به خدمت: تمام ساعات شبانه روز در مراکز نگهدای و ساعات اداری در مراکز روزانه
استعلام(فرآیندهای مشترک بین دستگاهی): نیاز به استعلام خاصی ندارد.
هزینههای و پرداختها: ارائه خدمات به صورت رایگان میباشد.
دوره عملکرد: ارائه خدمات مددکاری به جامعه هدف در کل سال انجام میگیرد.
خاتمه توافقنامه: توافقنامهای در این خصوص وجود ندارد و این امر بر اساس دستورالعمل های ارسالی از سوی سازمان از وظایف دفاتر تخصصی معاونت امور اجتماعی میباشد.
نظر شما