دشتی| آغاز برنامه کشوری غربالگری بینایی کودکان ٣ تا ۶ سال در شهرستان دشتی

برنامه کشوری غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال با حضور روئسای شهرستانهای بهزیستی، مرکز بهداشتی و آموزش و پرورش شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و به نقل از بهزیستی شهرستان دشتی در این برنامه مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی با اشاره به آغاز برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ در شهرستان دشتی با حضور روئسای شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شهرستان و ضمن تشکر از دست اندرکاران و مجریان برنامه برنامه کشوری غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در بخش های دولتی و غیردولتی، همراهی و همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش گفت: یکی از حوزه های مهم کاری در بهزیستی بحث پیشگیری، بخصوص پیشگیری از معلولیت هاست که شامل مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری شنوایی کودکان ۳تا۵ سال، غربالگری اضطراب، غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد.

زارع ادامه داد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح های پیشگیرانه ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ٣ تا ۶ سال در طی سال در پایگاه های دائمی و سیار تحت نظارت بهزیستی شهرستان از اردیبهشت تا پایان سال انجام می شود.

زارع بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۶۰ کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری شده اند.

وی اظهار کرد: دراین برنامه صرفا یک غربالگری انجام نمی شود، بلکه کودکان دارای مشکل بینایی پس از شناسایی به سطوح بالاتر ارجاع و تا مرحله درمان پیگیری میشوند تا با انجام این مهم از بروز معلولیت کم بینایی و نابینایی در جامعه جلوگیری شود.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتی افزود:انتظار ما از خانواده ها وجامعه این است که ضمن اطلاع رسانی نسبت به مراجعه به موقع برای انجام غربالگری بینایی اقدام نمایند.

کد خبر 107512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد