فیلم | تبدیل معلولیت به موفقیت / حضور بانوی توانخواه موفق گیلانی در برنامه گیل شو (شبکه باران)

هرگز در زندگی پا پس نکشید و علیرغم داشتن شرایط ویژه جسمانی، با همت ،انگیزه و امید پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نمود تا بر همگان ثابت شود معلولیت ، محدودیت نیست.

او بعنوان فرزند یازدهم از یک خانواده پرجمعیت در روستای فتاتو شهرستان خمام استان گیلان پا به عرصه گیتی گذاشت و با اینکه از کودکی با مشکل ژنتیکی جسمی حرکتی از ناحیه لگن و پا،  دست و پنجه نرم می کرد اما هرگز نا امید نشد و آنقدر تلاش و پشتکار از خود نشان داد تا نمونه ای بارز برای همنوعانش باشد.                                                          

« طاهره رضاپور » بانوی توانخواه تحت حمایت بهزیستی استان گیلان علیرغم انجام کارهای خانه، با همراهی خانواده به ویژه خواهر بزرگتر، تحصیلات خود را در مقاطع مختلف مدرسه و دانشگاهی ادامه داد تا جایی که امروز به درجه دکتری رشته اکولوژی گیاهان زراعی دست یافت و در عرصه کار و اشتغال حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

دکتر طاهره رضاپور ، اکنون با علم و دانش تخصصی خویش همواره درصدد مشاوره و کمک رسانی به کشاورزان منطقه و استان است و علیرغم فعالیتهای گسترده کشاورزی و عضویت در بسیج مهندسین کشاورزی و برگزیده شدن بعنوان مربی نمونه کشوری در جشنواره طرح همراه با کشاورز در زمینه ورزش در رشته های مختلف همچون یوگا، ژیمناستیک، تیرانداری، شنا، پرتاب نیزه، تنیس روی میز و شطرنج نیز فعالیت دارد و حتی توانست بعنوان داور شطرنج نیز در میادین ورزشی حضور پیدا کند.

وی همواره خدمت به جامعه هدف بهزیستی را از افتخارات خود می داند و اکنون با تحصیل در رشته مددکاری اجتماعی در تلاش است تا خدمات بیشتری به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی ارائه دهد و اشتغالزایی برای مددجویان و جوانان نیز یکی از آرزوهای اوست که برای رسیدن به آن تلاش می کند.

طاهره رضا پور همواره سازمان بهزیستی و مددکاران اجتماعی را بعنوان حامیان خود در زندگی معرفی می کند و مشکلات و موانع را عاملی برای قوی تر شدن می داند و با عملکرد قوی و امید آفرینی در زندگی، موجبات توانمندی خود را فراهم می کند که تمامی این موفقیتها پیامی است برای تمام توانخواهان عزیز که:
 معلولیت مانعی برای رسیدن به موفقیت نیست و می توان با توکل به خداوند منان و امید و همت،  نبوغ و استعداد خود را شکوفا کرد.

کد خبر 107457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد