اهمیت روز روانشناس مربوط به ویژگی‌های یک روانشناس و مشاور است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در همایش روز روانشناس گفت: اهمیت موضوع روانشناسی متعلق به مدرک تحصیلی، شغل، عنوان روانشناسی نیست بلکه این اهمیت ارزش مربوط به ویژگی‌های یک روانشناس و مشاور است.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ناصر چاووشی گفت: اهمیت روان به عنوان بعد سوم انسان؛ نقش یک سیستم عامل را برای یک ابر کامپیوتر دارد.  وقتی یک سخت افزار قوی را مونتاژ کنیم ولی ویندوز نداشته باشد یک جنس بدون کاربرد است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: روان انسان، همین نقش را دارد و مثل همان سیستم عامل است و اگر دچار آسیب شود؛ کارکردهای انسانی هم دچار آسیب می‌شود. لذا همه چیز به روان انسان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه، محدودیت‌های جسمانی عموما مانع از فعالیت انسان نمی‌شود و فرد می‌تواند با وجود محدودیت، کنشگر فعال اجتماعی باشد اما وقتی فرد دچار آسیب شود همه کارکردها دچار مشکل می‌شود.

چاووشی ادامه داد: اهمیت موضوع روانشناسی چنان است که روزی تحت عنوان بزرگداشت روانشناس و مشاور در نظر گرفته شده است. این اهمیت و نقش متعلق به مدرک تحصیلی، شغل، عنوان روانشناسی نیست بلکه این اهمیت ارزش مربوط به ویژگی‌های یک روانشناس و مشاور است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: دلسوزی، صبر، بردباری و امانتداری، یک شنونده فعال و کنشگر اجتماعی بودن از جمله این ویژگی‌ها  است.

وی گفت: یکی از مهمترین وجوه فعالیت‌ها، اقدامات پیشگیرانه است و ارتقاء مهارت‌ها و دانش فردی، مراودات اجتماعی همه باعث پیشگیری از بروز آسیب می‌شود.

چاووشی تصریح کرد: این امر باعث کاهش هزینه‌های مشاوره و افزایش بهره‌وری می‌شود لذا روانشناسان باید خود به سمت جوامع و مناطق در حال آسیب  برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر، حرکت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روانشناسی‌ای اثر دارد که مبتنی بر نُرم و ارزش‌های جامعه باشد اگر بین اینها فاصله وجود داشته باشد اثربخشی کمی دارد و حتی اگر گروه خاصی از جامعه به آن اقبال نشان دهند، پذیرش اجتماعی ندارد و ما به روانشناسی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و روانشناسی بومی احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس با ارتباطات اجتماعی محدود و فردگرایی روح و روان آرامی نخواهد داشت، گفت: امروزه فردگرایی متاسفانه در جامعه امروز فردگرایی پررنگ شده و این نقش یک مشاور و روانشناس است که با همفکری جامعه‌شناسان به آسیب‌شناسی این پدیده پرداخته و کانون خانواده را از گزند آسیب دور نگه دارند.

چاووشی با اشاره به اینکه روانشناسی یک حوزه بین رشته‌ای است، گفت: روان، تحت‌تاثیر عوامل محیطی متعدد است. فرهنگ، سبک زندگی، بهداشت، تغذیه مباحث پزشکی و حتی سیاست بر روی روان جامعه اثرگذار است و ما نمی‌توانیم همه این عوامل را نادیده بگیریم. لذا نقش کارگاه‌های آموزشی که از منظر متفاوتی روی بحث‌های روانشناسی تمرکز می‌کند، دارای اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی، همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور با همکاری اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد.

کد خبر 106709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد