در رسانه / ۶۰ هزار معلول ، مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان غربی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی استان هستند که ۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

پروین محمدپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بهزیستی نهادی حمایتی است و از خانواده معلولان، ایتام و بانوان سرپرست خانوار حمایت می کند، افزود: هدف بهزیستی بازتوانی این افراد در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به افراد تحت پوشش بیان کرد: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می کند تا از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره بهره مند شوند و در این زمینه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات اشتغالزایی مطلوبی محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در این راستا ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند و از این تعداد ۱۹۰ نفر از فارغ التحصیلان هستند.

محمد پوری اضافه کرد: برای کارفرمایان هم مشوقهایی در بکار گیری افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است که یکی از این مشوقهای حمایتی پرداخت حق بیمه کارفرمایی توسط بهزیستی در ازای بکارگیری فرد معلول است.

وی ادامه داد: در ازای بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کار فرمایان تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود و سعی در استقلال مالی این افراد است.

محمد پوری با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه حمایت از معلولان ادامه داد: تخصیص حق پرستاری جهت معلولان واجد شرایط دهک های ۱ و ۲ به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر و برقرای حق پرستاری تمام افراد ضایعه نخاعی و به روز بودن و بدون پشت نوبتی در این زمینه به تعداد بیش از ۲ هزار نفر انجام شده است.

به گزارش ایرنا تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، تعداد مستمری بگیران ۶۷ هزار نفر و تعداد کل خانوارهای تحت پوشش ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است.

کد خبر 106218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد