برگزاری نخستین دوره آموزشی ویژه خانواده های متقاضی سرپرستی موقت کودکان بهزیستی

پیرو ابلاغ شیوه نامه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست از سال ۴۰۲؛ بهزیستی استان همدان درصدد اجرایی نمودن شیوه نامه مزبور اقدام به معرفی طرح سرپرستی موقت کودکان بین اقشار مختلف مردم نموده و با توجه به استقبال اولیه متقاضیان، دوره آموزشی به منظور آگاه‌سازی و آماده شدن خانواده ها جهت پذیرش و مراقبت از این کودکان در رور پنجشنبه مورخ ۴۰۳/۲/۲۷ در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان همدان با حضور مدرسین مدعو و خانواده های متقاضی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان  در این دوره آموزشی توضیحات اصلی دستورالعمل و شیوه نامه سرپرستی موقت توسط معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان ارائه گردید. همچنین کارشناس مسئول حوزه فرزندخواندگی و امور مربوط به توانمندسازی کودکان در خانواده توضیحات تکمیلی را در خصوص نحوه اجرای شیوه نامه و مسائل مربوط به امکان سرپرستی موقت کودکان بهزیستی به شرکت کنندگان حاضر ارائه دادند.  

کارشناس مسئول امور حقوقی فرزندخواندگی بهزیستی استان در ادامه جلسه، کلیاتی در مباحث حقوقی مرتبط با اجرای شیوه نامه شامل احکام حقوقی امین و سرپرستی موقت؛ فرزندخواندگی و تفاوتهای این موارد و همچنین مروری بر انواع کودک آزاری و مفاد قانونی مرتبط با قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین تساهلهای مربوط به پذیرش کودکان در این نوع سرپرستی توضیح دادند. در ادامه روانشناس کودکان بهزیستی در خصوص نحوه شکل گیری دلبستگی برای کودکان و اختلال‌های ممکن در روند شکل گیری این مرحله رشدی مهم در کودکان و همچنین شرایط روانی خاص و احتمالی کودکان معرفی شده به بهزیستی مواردی را بیان داشتند. در ادامه دوره آموزشی؛ روانشناس امور کودکان با سابقه فعالیت در مراکز نگهداری کودکان در مقاطع مختلف سنی در بهزیستی؛ شرکت کنندگان دوره را با اصول ارتباط موثر با کودکان و شناخت اختلالات رفتاری و عاطفی آنان آشنا نموده و به سوالات حاضران در این خصوص پاسخ داد. در بخش پایانی دوره آموزشی؛ روند اداری و اجرایی طرح توسط کارشناس تخصصی امور فرزندخواندگی بهزیستی استان بیان شده و پایان بخش دوره آموزشی پرسش‌های شرکت کنندگان و پاسخگویی عوامل اجرایی برنامه آموزشی بود. تعداد شرکت کنندگان دوره آموزشی ۲۲ نفر بوده  و به دو کودک شرکت کننده در بخش‌هایی از دوره آموزشی؛ هدایایی به رسم یادبود و تکریم این عزیزان داده شد

کد خبر 108184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد