اجرای برنامه آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی برای ۹۰۰ نفر از دختران و بانوان

پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری استان همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر از اجرای برنامه آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان هدف از اجرای برنامه آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی را مراقبت های اولیه روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش سواد رسانه ای برای دختران نوجوان ۱۳- ۲۰ سال و بانوان جوان ۲۰- ۴۰ سال عنوان نمود.

پروین تصریح کرد: تمرکز اصلی این طرح بر موضوع خودمراقبتی است خودمراقبتی بر این اساس موضوعی کاملا آموختنی به روشی آگاهانه است که هر فرد برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا در مجموع جامعه سالم بماند. به عبارت دیگر خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی است که در جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی افراد اخذ می شود و در نهایت موجب افزایش کارآیی افراد جامعه و  کسب مهارت های اجتماعی و فردی آنان می گردد.

وی اضافه نمود: در این طرح کسب دانش و اطلاعات مفید و افزایش سواد خودمراقبتی زنان و دختران به منظور مصون ماندن آنها از آسیب های اجتماعی بسیار اهمیت و ضرورت دارد بطوریکه تعداد ۹۰۰ نفر از دختران و بانوان از محتوی آموزشی کاربردی این برنامه در  همه شهرستان های استان استفاده بهره مند شده اند.

کد خبر 107573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد