امروز شاهد توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستیم/ یارانه نقدی این اقشار ۷ تا ۸ برابر شده است

رئیس جمهور در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه شاهد توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی هستیم، گفت: یارانه نقدی این اقشار ۷ تا ۸ برابر شده است.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور شب سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه شاهد توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی هستیم، افزود: ما تلاش کردیم تا قشرهای کم درآمد از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی فشار اقتصادی کمتری متحمل شوند. یارانه نقدی این اقشار ۷ تا ۸ برابر شده است؛ همچنین تلاش کردیم یارانه کالابرگ یک قیمت ثابت داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز رقم یارانه نقدی در کنار یارانه کالابرگ، حدود ۵۲۰ هزار تومان می‌شود، گفت: بیش از ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از طرح کالابرگ استقبال کردند. این مسئله از جمله اقداماتی است که برای رونق سفره مردم انجام گرفته است.

دکتر رئیسی با اشاره به مسئله فقرزدایی، خاطرنشان کرد: در این خصوص تلاش کردیم آب، برق، گاز و بیمه سلامتِ خانواده‌های نیازمند رایگان باشد. در مراسم جشنی که اخیراً برگزار شد، ۱۰ هزار مددجو به دلیل توانمندسازی، از پوشش کمیته امداد خارج شدند و در مجموع تاکنون ۱۰۰ هزار نفر به همین شکل از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

رئیس جمهور، گفت: امروز در وزارت رفاه سامانه‌ای جهت شناسایی نیازمندان فعال شده است و دولت مستقیما این افراد را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.

دکتر رئیسی، تصریح کرد: دولت نسبت به مشکلات اقتصادی واقف است و تلاش می‌کند که این مشکلات روز به روز کاهش یابد.

کد خبر 107352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد