اولین جلسه اعضای شورای مشورتی افراد دارای معلولیت در سال ١۴٠٣

اولین جلسه ی شورای مشورتی افراد دارای معلولیت در سال ۱۴۰۳، به ریاست مدیرکل بهزیستی استان و با حضور معاون و کارشناس توانبخشی بهزیستی استان و اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیر مقدم و تشکر از تعامل اعضاء، بر حضور حداکثری در جلسات تاکید کردند و گفتند: یک سو بودن مسیر و هم افزایی بهزیستی و اعضای مشورتی در پیشبرد اهداف و تحقق مطالبات بسیار حائز اهمیت است.

دکتر منطقی با اشاره بر نقش  پررنگ رسانه در آگاهسازی جامعه و فرهنگ سازی، از الویت بندی و  شناخت مسیر درست مطالبات سخن به میان آوردند و افزودند: ضرورت مطالبه گری اصولی و هوشمندانه  نمایندگان دو جامعه ی بزرگ سالمندان و معلولین در احقاق حقوق و پیگیری در خواست های  به حق و استفاده از ظرفیت شورای مشورتی باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که بهزیستی به در جستجوی این مهم است که با جامعه هدف و در کنارآنان اتفاقات خوش و مثبتی را رقم بزند و اگر مطالبه گری مبتنی بر قوانین محکم باشد، مسیر را هموارتر می کند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر میراج به تشریح بخشی از خدمات و فعالیت های حوزه توانبخشی در سال گذشته پرداختند و در خصوص موارد مطرح شده در جلسه دستور مصوبات مورد پیگیری را صادر نمودند.

همچنین در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش های موجود پرداختند و با توجه به قانون مصوب حمایت از افراد دارای معلولیت خواستار پیگیری مواردی شامل عدم رعایت مناسب سازی در اماکن دولتی و خصوصی، عدم اجرای قانون پرداخت مالیات، عدم اجرای قانون کاهش ساعات کار ویژه افراد دارای معلولیت، ساماندهی بیش از پیش انجمن ها و عدم جابجایی مکرر نمایندگان تام الاختیار ارگان های دولتی در ارتباط و تعامل با انجمن های معلولین شدند.

کد خبر 107296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد