در رسانه| امکان سفر نیم‌بها برای معلولان

با صدور «سماکارت» ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی می‌توانند برای سفرهای ریلی بلیت نیم‌بها دریافت کنند.

معضل ایاب‌وذهاب برون‌شهری برای افراد دچار معلولیت شدید و خیلی شدید موضوعی است که طبق گفته معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در قانون جامع حمایت از حقوق به آن اشاره شده است. به گفته وی، سال گذشته دراین‌خصوص اعتباری از سوی کشور به بهزیستی استان تخصیص داده شد که در راستای آن اطلاع‌رسانی کردیم که مددجویان باقی‌مانده بلیت سفرهای ریلی، هوایی و دریایی خود را به مددکار تحویل دهند و در قبال آن مابقی مبلغ بلیت نیمهبهای خود را دریافت کنند.
حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با شهرآرا بیان کرد: از سوی کشور برای ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی سماکارت صادر شده که پایان سال گذشته این کارت‌ها بین مراکز بهزیستی مشهد و شهرستان‌ها توزیع و به مددجویان ارائه شده است.
وی درباره نحوه فعال شدن سماکارت‌ها گفت: در نرم‌افزار موردنظر برای این کاربران نام کاربری تعریف شده است و پس از اینکه مددکار اطلاعات مددجو را وارد کند، به‌صورت خودکار برای او قرارداد چاپ می‌شود. این قرارداد پس از امضای مددجو در همان سامانه آپلود می‌شود و توسط بانک رؤیت و تأییدپذیر است؛ بنابراین سماکارت فعال می‌شود.
برای متقاضیان 18 تا 47 سال
علیزاده با اشاره به اینکه به مددجویانی که سماکارت برایشان صادر شده، اطلاع داده شده است تا برای تکمیل اطلاعات به مددکار خود مراجعه کنند، افزود: این کارت‌ها برای سنین 18 تا 47 سال صادر شده و فعلا سقف درنظرگرفته‌شده برای آن‌ها 2میلیون تومان در سال است.
معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی اضافه کرد: هنوز تعدادی از کسانی که باید سماکارت دریافت کنند، باقی ‌مانده‌اند، اما طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال همه مددجویانی که شامل این طرح هستند کارت دریافت خواهند کرد.
او ادامه داد: سایر افراد تحت‌پوشش بهزیستی مانند معلولان ذهنی، بیماران اعصاب‌وروان یا دچار اختلالات شناختی و اوتیسم گروهی هستند که نیاز به قیم دارند و به‌همین‌دلیل برای این افراد امکان صدور سماکارت وجود ندارد.

کد خبر 107285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد