در رسانه| پرداخت تسهیلات ۶٢.۵ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی قوچان

۶٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی قوچان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: همچنین ۴۶۵ شغل به‌صورت مستقیم برای مددجویان بهزیستی ایجادشده است.
 
مرتضی ترنیکی افزود: بهبود معیشت جامعه هدف با مشارکت خیرین یکی از برنامه‌های بهزیستی به شمار می‌آید که سال گذشته ٢ میلیارد و ۵١٣ میلیون تومان در تهیه جهیزیه لوازم‌التحریر، بخاری، بسته‌های معیشتی و کمک‌های خدماتی هزینه صورت گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه خیرین نقش اساسی و مشارکت جدی در تأمین این هزینه‌ها داشته‌اند، گفت: توزیع ٣٠٠ بسته لوازم‌التحریر و کیف به ارزش ١۵٠ میلیون تومان، ۶٠٠ بسته معیشتی و شب یلدا به ارزش ٣٠٠ میلیون تومان و ۶۵۵ میلیون تومان جهیزیه و کمک‌جهیزیه میان نوعروسان گوشه‌ای از این خدمات حمایتی و مشارکتی به شمار می‌آید.
رئیس اداره بهزیستی قوچان یکی از دغدغه‌ها و نیازهای اساسی در حوزه بهزیستی را مسئله توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش و تأمین مسکن دانست و افزود: سال گذشته ۵ میلیارد و ۴٢١ میلیون تومان تسهیلات در حوزه ساخت و ودیعه مسکن پرداخت شد که ۵٠ مددجو توانستند ٢ میلیارد و ۵۶٠ میلیون تومان تسهیلات ودیعه و ١٠٩ نفر هم در حوزه ساخت از این خدمات استفاده کنند.
ترنیکی با یادآوری اینکه ۴۶۵ مددجوی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان توانستند با اخذ تسهیلات کم‌بهره به صورت مستقیم اشتغال‌زایی انجام دهند، گفت: اعتبار تخصیص‌یافته به این افراد از محل تبصره ١٨ به ۶٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان می‌رسد که با پرداخت ٧٠ درصدی این تسهیلات در حوزه روستایی، شغل‌هایی نظیر دامداری و خدماتی همچون خواربارفروشی و آرایشگری ایجادشده است.

کد خبر 108299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد