سومین‌ جلسه شورای راهبردی طرح سراد با حضور حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران، بهنام نیا سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از وقوع جرم پلیس، هاشم ورزی مدیر سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم‌ پزشکی، عربی نماینده آموزش و پرورش استان و کلیه روسای ادارات بهزیستی و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو در شهرستان ها با هدف تبیین راهبردی طرح، فرآیند انجام کار و نکات آموزشی مورد تاکید، به صورت حضوری و اسکای روم برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در این‌ نشست وحدت رویه را مهم ترین اصل در انجام امور برشمرد و تاکید کرد: وجود پیوست فرهنگی اجتماعی در عصر تغییرات و تحولات اجتماعی، اصلی ترین رویکرد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد. 

وی تقویت و توسعه شخصیتی نسل امروز خصوصا دانش آموزان را وظیفه و مسوولیتی مشترک فی مابین آموزش و پرورش، بهزیستی، دادگستری، دانشگاه علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی دانست و افزود: همسویی و همگرایی بیشتر دستگاه‌ها در این طرح، هدفی غایی و مهم است که می‌تواند در بستر همکاری هدفمند، علمی و اخلاقی موجب ارتقا سطح سواد و سلامت اجتماعی  دانش آموزان و خانواده ها گردد. 
حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران طرح سراد را منطبق با منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: پرهیز از موازی کاری و ادغام طرح های مشترک دستگاه‌ها در این باره  اتفاق بسیار خوبی بود که در این طرح نمود یافته است. 
دکتر محمودرضا هاشم ورزی مدیر سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران نیز طرح سراد را اقدامی موثر در ایجاد بستر ارتقا سطح سواد سلامت دانش آموزان توصیف کرد و افزود: استمرار این امر نیازمند دانش، باور و عزم جدی است. 
وی رویکرد دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران در این خصوص را پیشگیرانه دانست و تاکید کرد: تمام سعی و هدف ما ارتقا سطح سواد سلامت نوجوانان و گروه های هدف جهت پیشگیری از اقدامات مضر سلامت جسم و روان است.
سرگرد مهران بهنام نیا سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از وقوع جرم پلیس فتا استان، فضای مجازی را جزئی از زندگی روزمره دانست و افزود: جهت پیشگیری از بسیاری جرائم فضای مجازی، نیازمند آموزش دانش آموزان و تبدیل آنان به شهروندان آگاه دیجیتال هستیم. 
وی طرح سراد را بستری مساعد جهت آگاه‌سازی دانش آموزان از تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد و اذعان داشت: این طرح فرصت مناسبی جهت آموزش پیشگیری از خطرات آنلاین و تهدیدات مجازی با رویکرد آگاه‌سازی نکات و تنظیمات ایمن است. 
شایان ذکر است گام دوم طرح سراد از هفته دوم مهرماه هر چهارشنبه با حضور دستگاههای همکار و عضو طرح در مدارس مقطع اول و دوم‌ متوسطه دختران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد