از تسهیلگری کار خیر تا رفع مشکلات پیشرو خیریه‌ها و موسسات مردم‌نهاد

نشست هم‌اندیشی شرکاء اجتماعی بهزیستی کشور با حضور «امیرحسین عرب‌زاده» سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی، «محمد نصیری» سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی و «بابک قانعی» رئیس دبیرخانه توسعه مؤسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور و جمی از خیرین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، ابتدای این مراسم «امیرحسین عرب‌زاده» سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور برای انجام وظایف و ماموریت‌های خود نیازمند مشارکت مردم و خیرین را دارد، گفت: بهزیستی به عنوان بخشی از حاکمیت وظایفی برای تسهیل و آسان کردن مسیر کار خیر دارد.

 سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، ادامه داد: هدف از نشست هم‌اندیشی شرکاء اجتماعی کسب تجربه‌های موفق و ایجاد بستر تعامل مناسب با خیریه‌ها و موسسات مردم‌نهاد، تسهیلگری کار خیر، شناخت پتانسیل‌های موجود و زمینه‌سازی برای رفع مشکلات پیشرو است؛ چراکه با توجه به سیل آسیب‌های اجتماعی جدید باید برنامه جدید طرح‌ریزی و عملیاتی شود.

نصیری: توسعه مراکز شبه‌خانواده با اولویت موسسات خیریه که تقاضای یارانه ندارند

در ادامه این نشست «محمد نصیری» سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بهزیستی کشور در تبیین و تشریح استفاده از ظرفیت شرکاء اجتماعی در کارکردهای حوزه اجتماعی، گفت: در حوزه شبه‌خانواده حدود ۶۵۰ مرکز فعالیت که از این تعداد ۴۰۰ موسسه خیریه این مراکز را مدیریت می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه در حوزه شبه‌خانواده نگاه ما توسعه‌ای و سبک‌سازی است، تصریح کرد: در بحث فرزندخواندگی و امین موقت نگاه توسعه‌ای برای نگهداری حداکثر ۱۰ فرزند را در دستور کار داریم(البته که الگو باید ۵ نفر باشد) که در این راستا شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حال بروزرسانی است.

وی با تاکید بر توسعه مراکز شبه‌خانواده با اولویت موسسات خیریه که تقاضای یارانه ندارند، گفت: در موضوع فرزندخواندگی باید موسسات خیریه برای آماده‌سازی فرزندان مستقل‌شد به کمک بهزیستی بیایند.

نصیری با بیان اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد فعال مددکارمحور در حوزه آسیب‌های اجتماعی محدود هستند، در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور آمادگی همه‌جانبه خود را برای تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد و شرکاء اجتماعی در راستای احیاء مورد آسیب‌دیده در حوزه زنان، کودکان کار و ... اعلام می‌دارد.

کد خبر 52375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =