راه اندازی اندیشکده آسیب های اجتماعی امری ضروری در سازمان بهزیستی کشور

نشست سرپرست سازمان بهزیستی کشوربا مدیران مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید جواد حسینی در این دیدار در خصوص برنامه ریزی در سازمان بهزیستی گفت: برنامه ریزی ها در سازمان بهزیستی مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند هفتم توسعه باشد و نظام جامع برنامه ریزی بر این مبنا باید محور قرار گیرد.

حسینی با اشاره به وجود پایگاه های آماری و تحلیل داده ها در سازمان بهزیستی گفت: در بعد اجتماعی و حتی در سایر حوزه های سازمان بهزیستی بیشترین داده و اطلاعات وجود دارد که در برنامه ریزی ها بسیار موثر است، این داده ها تولید، تحلیل، روندکاوی و آینده پژوهی شود تا در برنامه ریزی های کشور استفاده شوند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در خصوص دبیرخانه ملی مدیران سازمان بهزیستی تاکید کرد: این شبکه می تواند اطلاع رسانی خوبی در سطح مدیران داشته باشد و توانمند سازی مدیران، تجربه گردانی و تصمیم گیری مبتنی بر مدیریت دانش را در دستور کار خود داشته باشد.

وی با اشاره به طرح جام تشریح کرد: ساز و کاری برای اجرایی کردن طرح ها، ایده ها و پیشنهاداتی که قابلیت اجرا در سراسر کشور را دارند ایجاد شود و بر اساس نظام تصمیم گیری مشارکتی از کف تا ستاد برای طرح های جدید از نظرات و تجربیات همه سازمان در برخی طرح ها بهره گیری شود.

حسینی نظام تصمیم گیری در سازمان بهزیستی باید دانش بنیاد باشد، افزود: تصمیمات بدون تحقیق صورت نگیرید، باید لقمه های دانش یعنی خلاصه سازی تحقیقات به عنوان پیوست یک طرح در تصمیم گیریها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نقش شرکت های دانش بنیان در پیشبرد اهداف بسیار موثر است، گفت: 59 نیاز احصا شده است که قابلیت واگذاری به شرکت های دانش بنیان را دارد، باید شرکت های دانش بنیان را تقویت کرد و از خلاقیت و نوآوری، ارزان بودن و بهره گیری از توان داخلی حسب فرمایشات مقام معظم رهبری جهت بهینه تر شدن و بهره ورانه شدن خدمات بهره برد.

تبدیل رصد خانه آسیب های اجتماعی به اندیشکده، بانک اطلاعاتی جامعه هدف، شناسایی 4300 نخبه در میان جامعه هدف، راه اندازی و بهره برداری از سامانه جامع خدمات از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 119742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =