نظام تصمیم گیری سازمان بهزیستی نظامی دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و احیاءکننده هویت محله محور است

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در دیدار با اعضای کانون حمایت از مراکز شبه خانواده کشور گفت: نظام تصمیم گیری سازمان بهزیستی نظامی دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و احیاءکننده هویت محله محور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید جواد حسینی با اشاره به اینکه بهزیستی در خط مقدم کمک به محرومین، کنترل آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی قرار دارد، گفت: موضوع آسیب های اجتماعی آنقدر مهم است که بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید  مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه هر ایده ای باشد با کمک مردم و خیرین قابل اجرا است، بیان داشت: سازمانی که در عمل می تواند منشاء اثر باشد و یک کار عملی انجام دهد سازمان بهزیستی است.

دکتر حسینی با نگاهی به مباحث حوزه جامعه شناسی تشریح کرد: تقسیم بندی از جوامعی وجود دارد که شامل دولت ضعیف و مردم قوی، دولت ضعیف و مردم ضعیف، دولت قوی و مردم ضعیف و دولت قوی و مردم قوی است که بهترین جوامع جوامعی هستند که مردم قوی باشند اگر مردم قوی نباشند امکان دولت قوی میسر نیست.

وی افزود: مردم قوی مردمی است که تشکل پیدا کنند در هر حوزه ای جوامعی که نتوانستند مردم را تشکل دهند نتوانستند قوی باشند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دولت خدمتگزار در سیر تکاملی بهترین نوع دولت است، گفت: دولت خدمتگذار در امنیت، سیاست، فرهنگ و ... باید خدمات به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت هایی که خیلی بزرگ شدند به مقصود خود که همانا ارائه خدمات مناسب به مردم است موفق نبودند، گفت: تجربه نشان داده است که « کوچک زیباست و بزرگ زیباتر» است، یعنی هر چه دولت ها کوچک، و قدرت مردم تشکل یافته بزرگتر باشد خدمات بهتری به جامعه ارائه می شود.

حسینی گفت: نگاه ما در نظام تصمیم گیری سازمان بهزیستی نظامی دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و احیاءکننده هویت محله محور است.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از تجربه گرایی، تصمیمات باید دانش بنیان باشد و از تجربیات صاحبنظران استفاده شود، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است توانمندسازی، توانبخشی و ... در سلامت اجتماعی خانواده محورانه است.

حسینی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و شورای راهبری سازمان بهزیستی کشور گفت: در این شورا از نظرات صاحبنظران کشور، مدیران خوشنام، مؤسسات مردمی بهره گیری خواهد شد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی سازمانی متشکل از ۱۰ سازمان قبل از انقلاب است و ۴۷ دستگاه برای این سازمان وظیفه تعیین کردند ولی بین مأموریت ها، ساختارها، اعتبارات و اختیارات این سازمان همخوانی وجود ندارد.

حسینی گفت: همه جامعه خصوصاً دستگاه ها، بنیادها و نهادها در عرصة عمومی و دانشگاهیان و متخصصان را در مشارکت هایمان سهیم خواهیم کرد و در تصمیم گیری، اجرا و نظارت و بهره برداری از توان مردمی بهره خواهیم برد.

وی در ادامه گفت: نظام تصمیم گیری محله گرا و اصلاح کننده محله یکی از مهمترین نهادهای جامعه ایرانی احیا می شود .بنیادهای خیریه، مدارس، سرای محله، خانه بهداشت و ... امکان فعالیت ها در محله توسط مردم را ایجاد می کنند که از ۱۵۰ فعالیت بهزیستی ۴۰ فعالیت آن درحال حاضر قابل واگذاری به مردم و خیرین است.

حسینی افزود: محله محوری موجب تجمیع خدمات، رضایت مددجویی، افزایش اثربخشی و بهره وری بیشتر می شود.

کانون حمایت از مراکز شبه خانواده کشور در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.۶۱۴ مرکز و شیرخوارگاه،  ۴۱۴ مؤسسه خیریه و حمایت از ۱۰هزار فرزند در این مراکز نگهداریرا بر عهده دارد.

کد خبر 119611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =