خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی در بهزیستی هرمزگان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: ۶ هزار و ۳۷۳ معلول ناشنوا و کم‌شنوا از خدمات بهزیستی استان هرمزگان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳هزار و ۶۵۶ نفر دارای معلولیت شنوایی و ۲ هزار ۷۱۷ نفر دارای معلولیت صوت و گفتار هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در آیین بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در بندرعباس از خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار نفر از ناشنوایان و کم شنوایان خبر داد و افزود : ۳هزار ۶۵۶ نفر دارای معلولیت شنوایی و ۲ هزار ۷۱۷ نفر دارای معلولیت صوت و گفتار از خدمات بهزیستی استان هرمزگان استفاده می‌کنند .

وی خدمات شنوایی شناسی و گفتاردرمانی ، مساعدت مالی بعد از کاشت حلزون شنوایی، ارائه خدمات هنری و هنردرمانی به توانخواهان دارای معلولیت شنوایی، تربیت مترجمین زبان اشاره، خدمات وحمایت های اشتغال، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان دارای معلولیت و شهریه دانشجویان معلول و طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت شنوایی را از جمله خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت شنوایی عنوان کرد و اظهار کرد : در سال گذشته ۳۰ هزار و ۴۱۱ نوزاد در ۲۹ پایگاه تحت پوشش خدمات غربالگری شنوایی قرار گرفته و طی یک سال گذشته حدود ۶۴۹ دستگاه سمعک و ۱۰ هزار و ۲۰۰عدد باتری سمعک به افراد دارای معلولیت شنوایی تحویل شده است .  ۹۴ نفر نیز توانستند از مساعدت مالی بعد از عمل کاشت حلزون بهره مند شوند.

سامیه جهانشاهی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۲ نفر از دانش آموزان دارای معلولیت شنوایی از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شدند .

جهانشاهی اظهار داشت : یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در مرکز استان و چهار مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در شهرستانهای حاجی آباد ، بندرلنگه ، بندرخمیر و رودان در زمینه ارائه خدمات گفتار درمانی ، کاردرمانی و تربیت شنیداری برای کودکان دارای اختلالات شنوایی فعالیت می کنند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان عدم آگاهی مردم از زبان اشاره را یکی از مشکلات عمده ناشنوایان برای ارتباطات اجتماعی و حضوردر مکان‌های مختلف درمانی، قضایی، آموزشی و دیگر رویدادهای اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان نمود: بزودی دوره های آموزشی ویژه تربیت مترجم ناشنوایان برگزار خواهد شد .

گفتنی است آیین بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان صبح امروز با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان ، مهندس حسین امیرتیموری مدیر کل امور اتباع خارجی ، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مجید رجبی رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان ، حسن  فلاحتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بندرعباس ، مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان و جمعی از افراد دارای معلولیت شنوایی و خانواده های آنان در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و کودکان مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا آوای فرشتگان با برگزاری سرود ، دکلمه و تئاتر رنگ و بوی خاصی به این مراسم دادند.

اجرای نماهنگ اشاره سرود جمهوری اسلامی ، برگزاری مسابقه برای حضار با موضوع زبان اشاره و تقدیر از ورزشکاران ناشنوا و مترجمین زبان اشاره بخشی دیگر از این مراسم بود.

کد خبر 118255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد