برگزاری دومین جلسه شورای سالمندان استان هرمزگان

به مناسبت هفته جهانی سالمندان ، دومین جلسه شورای سالمندان استان در سال جاری به ریاست دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به مناسبت هفته جهانی سالمندان ، دومین جلسه شورای سالمندان استان در سال ۱۴۰۳ به ریاست دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، سپیده جوادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در این جلسه با گرامیداشت هفته جهانی سالمندان جمعیت سالمند استان را ۱۸۱ هزار و ۸۴ نفر و نرخ رشد سالمندی را ۹ و یک دهم درصد عنوان کرد و اظهار داشت : ۱۶ هزار و ۱۲۸ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هرمزگان هستند.

وی در ادامه با اشاره به شعار هفته سالمندان تحت عنوان " سالمندی فعال ، فردایی برای همه " بالاترین نرخ رشد سالمندی را در استان در شهرستان های حاجی آباد ،بستک و بشاگرد عنوان کرد و گفت : ابوموسی و کیش پایین ترین نرخ رشد سالمندی را در استان دارند .

جهانشاهی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خدمت رسانی به سالمندان در مراکز شبانه روزی و روزانه صورت می گیرد افزود : مراکز نگهداری سالمندان لقمان حکیم بندرعباس و خیرالنسا عباسی بستک از مراکز شبانه روزی خدمت رسانی به سالمندان و مراکز روزانه شامل : مرکز روزانه توانبخشی سالمندان مهرورزان مها میناب ، بنیاد سرای امید فرزانگان ، بنیاد فرزانگان امید سازان آینده ، کانون پیشکسوتان ورزش بندرعباس ، خانه امید پارک دباغیان ، خانه امید پارک گلها هستند .

سامیه جهانشاهی تصریح کرد : در مراکز شبانه روزی خدمات نگهداری و پرستاری از سالمندان به صورت شبانه روزی ارائه می گردد و شرایط برای زندگی سالمندان با شرایط جسمی متفاوت کاملا مهیا است.فیزیوتراپی، کار درمانی، اردوهای درون استانی و برون استانی، حرفه آموزی، خدمات رایگان پزشکی و توزیع بسته‌های معیشتی برای سالمندان نیز از جمله خدمات مرکز روزانه توانبخشی سالمندان مهرورزان مها در شهرستان میناب است.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در ادامه ضمن ارائه روز شمار ، برنامه های پیشنهای بزرگداشت هفته سالمندان ۱۴۰۳ و محورهای پیشنهادی فعالیت های اعلام شده از سوی دبیرخانه شورای سالمندان کشور ابراز امیدواری کرد : با همراهی همه دستگاهها در راستای اجرای هر چه باشکوهتر برنامه های بزرگداشت و تکریم سالمندان گام برداریم.

دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده ، بر ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت دانشگاهها و دستگاه های اجرایی برای ارائه هر چه بهتر خدمات حمایتی به سالمندان تاکید کرد و افزود : برنامه ریزی برای ارائه خدمات حمایتی به این قشر و ایجاد شرایط بهتر برای سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است و ما در همه موارد در بحث تسهیلگری و پیگیری موضوعات مرتبط با سالمندی اعلام آمادگی می کنیم.

کد خبر 118236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد