برگزاری نشست کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه ای سالمندان گیلان

کمیته تخصصی سلامت و بیمه ای شورای سالمندان استان گیلان، به ریاست دکتر محمد تقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور اعضاء کمیته در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان برگزار شد.

در این نشست ابتدا آخرین آمار جمعیتی سالمندان استان به تفکیک شهرستان بر اساس سامانه سیب توسط معاون بهداشتی این دانشگاه ارائه گردید.

در ادامه دکتر بهار پوررضا مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان ضمن اشاره به تقارن هفته دوم  (۷ لغایت ۱۳) مهر ماه با هفته ملی تکریم و منزلت سالمندان با شعار سالمندی فعال ، فردایی بهتر و پویش مردمی #با_شما_حالمان_خوب_است و لزوم گرامیداشت این ایام، شعار و پویش سال جاری را ناظر بر مقوله سلامت در ابعاد چهار گانه آن دانست و سپس به تبیین دستور کار نشست پرداخت.

گزارشی از روند اجرایی شدن طرح کلینیک جامع سالمندی در کلینیک تخصصی شهدای سلامت رشت که خدمات تخصصی در رشته های گوناگون پزشکی را به این عزیزان ارائه خواهد کرد توسط  معاونت درمان و تاکید ریاست دانشگاه بر انسجام بخشی بیشتر در ارائه خدمات به سالمندان به گونه ای که با یکبار مراجعه حداکثر نیازهای تشخیصی و درمانی تخصصی فرد سالمند مرتفع گردد از دیگر مباحث ارائه شده در این نشست بود.

همجنین با توجه به آمار بالای جمعیت سالمندی در استان به موضوع راه اندازی ساخت بیمارستان جامع سالمندی با در نظرگرفتن ظرفیت درمانی گسترده در استان اشاره شد و لزوم دسترسی آسان و مناسب سالمندان از خدمات درمانی متمرکز، مورد تاکید قرار گرفت.

گزارش کوهورت سالمندی که در منطقه تولمات شهرستان صومعه سرا در حال اجرا می باشد توسط دکتر فریبرز منصور قناعی ، مساعدت در پوشش بیمه تکمیلی کارکنان بازنشسته دانشگاه ، گزارشی کوتاه از روند پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند سازمان بهداشت جهانی و بحث و تبادل نظر در خصوص لزوم و امکان سنجی برپایی دانشگاه سالمندی تحت عنوان دانشگاه نسل سوم سنی U3A از سایر موضوعات مطروحه در نشست یاد شده بود.

کد خبر 118024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد