اختصاص بیش از ۱۰۰۰ دستگاه سمعک به افراد دارای اختلالات شنوایی در سال گذشته

بیش از یک هزار دستگاه سمعک که در رده بهترین دستگاه های موجود در بازار است با هدف پاسخ به نیازهای افراد دارای اختلالات شنوایی طی یک سال گذشته تهیه و توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ بریمانی مدیرکل بهزیستی استان در آیین گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان با اشاره به اینکه با انجام طرح غربالگری شنوایی در بین ۲۶ هزار نوزاد و شیرخوار در سال گذشته، ۵۶ نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شدند، گفت: توسعه خدمات توانبخشی در مناطق مختلف استان از جمله برنامه‌های حمایتی بهزیستی به شمار می‌رود.
وی حرفه آموزی، اشتغال و توانمندسازی را از جمله برنامه‌های بهزیستی استان ذکر و عنوان کرد: در این راستان در ۱۷ مرکز استان، خدمات توانبخشی حرفه ای به افراد دارای اختلال شنوایی بالای ۱۴ سال ارایه می شود .
مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: بیش از یک هزار دستگاه سمعک که در رده بهترین دستگاه های موجود در بازار است با هدف پاسخ به نیازهای افراد دارای اختلالات شنوایی طی یک سال گذشته تهیه و توزیع شد.
بریمانی شمار افراد دارای اختلالات شنوایی تحت پوشش بهزیستی مازندران را بیش از هشت هزار نفر عنوان و خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه امکانات موجود برای تلفیق اجتماعی افراد دارای اختلالات شنوایی امری ضروری است و نهادهای دولتی و غیردولتی باید زمینه توانمند سازی و دسترسی به  خدمات را برای اقشار مختلف فراهم کنند.
گفتنی است در پایان از ناشنوایان و کم شنوایان فعال و موفق در عرصه های علمی، ورزشی و هنری تجلیل شد.

کد خبر 117999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد