برگزاری پنجمین آئین ملی تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان رشت

صبح امروز چهارشنبه چهارم مهرماه؛ همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پنجمین آئین ملی تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولین استانی و احاد مردم ولایتمدار استان در سالن اجتماعات فراجا برگزار شد.

پنجمین آئین ملی تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مقاومت با حضور آیت الله  رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان  و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمد دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان و جمعی از کارکنان بهزیستی استان و سایر مسئولین استانی و آحاد مردم ولایتمدار استان در شهرستان رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی ایتاندار گیلان با بیان اینکه شهدا مدال افتخار رزمندگی را بر گردن دارند، اظهار داشت: شما رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بودید که با فداکاری‌ و اهدا کردن خون‌های خود باعث ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی شدید

وی دوران دفاع مقدس را نبرد حق علیه باطل و کفر دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب به رژیم بعث عراق انواع سلاح‌ها را می‌دادند تا علیه ملت و رزمندگان ایرانی استفاده کنند ولی مردمان این مرز و بوم با ایستادگی خود باعث شدند حتی یک متر از خاک وطن از این کشور جدا نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه لبیک به امامین انقلاب، حضور در دفاع مقدس و نقش آفرینی برای ادامه راه شهدا توفیق بزرگی است که نصیب پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس شده است، بیان کرد: حفاظت و حراست از این نعمت و توفیق بزرگ نیز تلاش و همت بالایی می‌خواهد که امروز پیشکسوتان دفاع مقدس برای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت همواره پای کار بوده‌اند.

وی‌ شهدا را چراغ راه هدایت کشور دانست و گفت: ما با شهدا میثاق بستیم تا زمانی مسئولیت داریم که امانت‌دار شهدا باشیم و قطعا این چنین خواهد بود زیرا عمه نگاه و وجود ما برای حضرت مهدی موعود(عج)، مقام معظم رهبری و دین مبین اسلام است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، یادگاران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.


 

کد خبر 117926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد