در رسانه| ناشنوایان: می‌خواهیم صدایمان را بشنوند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای قانون حمایت، مورد تأکید رئیس‌جمهور است. برای درخواست‌های استانی نیز قول پیگیری داده‌ام.

به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از معلولان روز گذشته با حضور مقابل استانداری خراسان رضوی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. جدا از معلولان استان، در تهران و دیگر استان‌ها نیز معلولان با حضور مقابل سازمان برنامه و بودجه و استانداری‌های، خواستار اهتمام و توجه جدی دولت به مطالبات این جامعه شدند.

قطع مستمری تعدادی از معلولان، فهرست بلندبالای انتظار برای دریافت حق پرستاری، عدم اجرای مصوبه افزایش چهل‌درصدی حق پرستاری و پرداخت مابه‌التفاوت آن، ناکافی بودن کمک معیشتی و عدم اجرای درست و کامل ماده‌۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان از مهم‌ترین مطالباتی بود که معلولان خواستار توجه و رسیدگی به آن بودند.

می‌خواهیم صدایمان را بشنوند

تعداد معلولان ناشنوا و کم‌بینایی که مقابل استانداری خراسان‌رضوی حاضر شدند بیش از دیگر معلولان است. یکی از معلولان ناشنوا که جدا از زبان اشاره می‌تواند ارتباط کلامی برقرار کند جزئیاتی از حضورشان می‌دهد. او می‌گوید: همه ما توقعی بیش از آنچه که قانون مشخص کرده است نداریم. می‌خواهیم مسئولان صدای بی‌صدای جامعه ناشنوا و دیگر معلولان را بشنوند.
او در ادامه به این نکته اشاره دارد که در تمام استان‌ها مقرر شده که معلولان اول مهر این مطالبات را در یک صدای واحد به گوش مسئولان برسانند.

نادیده گرفتن قانون یکی از مواردی است که این فرد معلول به آن اشاره دارد. او می‌گوید: قانون حمایت با وجود تمام تأکیدات مسئولان اجرایی نمی‌شود. چرا این حق قانونی باید نادیده گرفته شود؟ هربار که پیگیری می‌کنیم می‌گویند بهزیستی بروید. آنجا که می‌رویم بیان می‌کنند این مشکل به اعتبارات و تخصیص آن ارتباط دارد و در حوزه اختیارات آن ها نیست. با این شرایط ما باید چه‌کار کنیم؟

اجرا نشدن ماده‌۲۷

یکی دیگر از معلولان به اجرا نشدن ماده ۲۷ اشاره دارد. ماده‌ای که به گفته او باید به معلولان با شرایط معلولیت بسیار شدید توجه خاص داشته باشد. او برای توضیحات تکمیلی می‌گوید: از آنجایی که این افراد توانایی کار کردن را ندارند قانونی مصوب شده است تا حداقل پرداختی قانون کار به این افراد پرداخت شود، اما این قانون نیز اجرایی نمی‌شود.

قول پیگیری رئیس‌جمهور برای قانون حمایت

اما مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در مورد حضور معلولان مقابل استانداری خراسان‌رضوی و پیگیری خواسته‌های آنها این‌طور پاسخ می‌دهد: جامعه معلولان مطالباتی دارند و این مطالبات تنها و مختص استان ما نیست و مربوط به تمام استان‌هاست.

مسعود فیروزی در ادامه، قانون حمایت و اجرایی‌تر شدن این قانون را یکی از مطالبات بحق معلولان ذکر می‌کند و در این باره می‌گوید: قانون حمایت شامل بندهای متعددی است. با توجه به خواسته معلولان برای اجرای کامل این قانون پیگیری‌هایی صورت گرفته است. دراین‌باره، رئیس جمهور و وزیرکار تعاون و رفاه اجتماعی درباره عملی‌تر شدن قانون حمایت قول پیگیری داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه اظهار می‌کند: یکی از بندهای مورد تأکید معلولان در ارتباط با قانون حمایت مربوط به ماده‌۲۷ است. این ماده نیز شامل چند بند است. یکی از بندها شامل کاهش ساعت کاری زنان دارای فرزند معلول است که این بند در حال اجراست.
فیروزی در ادامه می‌افزاید: یکی دیگر از قسمت‌های ماده‌۲۷ مربوط به معلولان دارای معلولیت شدید و بدون درآمد است که این موضوع نیز در دستور کار دولت است.

قول‌هایی که مدیرکل داد

او به خواسته معلولان برای فراهم شدن شرایط حمل‌ونقل و تردد در شهر نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: من‌کارت‌های این قشر از جامعه و تمدید آن از دیگر خواسته‌های معلولان بود. از آنجایی که این موضوع استانی و میان دستگاه‌هاست قول پیگیری دادم.

مدیرکل بهزیستی استان می‌افزاید: برای استفاده رایگان از لوازم و فضاهای ورزشی مسائلی داشتند که این موارد را نیز قول پیگیری دادم. این نکته را هم به جامعه شریف معلولان بگویم که خواسته‌هایی را که در حوزه استانی است و قابلیت پیگیری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها دارد پیگیری خواهم کرد.

 

کد خبر 117858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد