برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

جشنواره بازی های بومی محلی با حضور توانخواهان تحت پوشش بهزیستی اشنویه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اشنویه؛
سید ابراهیم ایراندوست رئیس بهزیستی اشنویه گفت : ورزش و بازی، بخش مهمی از برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه(CBR) است که در مناطق روستایی کشور اجرا می شود.
وی افزود ؛ هر ساله تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در رویدادها و مسابقات ورزشی شرکت می کنند.
ایراندوست تصریح کرد ؛ امسال برای دومین بار با همکاری اداره ورزش و جوانان و همچنین هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی این مسابقات در رشته ورزشی بومی و محلی شامل مچ اندازی ، دو، هفت سنگ در قالب یک رویداد شهرستانی در بخش های بانوان و مردان برگزار شد .
رئیس بهزیستی اشنوین خاطرنشان کرد ؛ بهبود سلامتی، مشارکت اجتماعی، کمک به توانمندسازی افراد، و ارتقاء توسعه فراگیر جامعه از مزایای ورزش، بازی و شرکت در فعالیت های اوقات فراغت برای افراد دارای معلولیت است و هدف اصلی شرکت فعال افراد دارای معلولیت ساکن روستا در مسابقات ورزشی و بازی های بومی در سطح روستا، شهرستان، استان و کشوری ، ایجاد فرصت های برابر ارتقای سطح سلامت، توانمندی های جسمانی، روانی و اجتماعی است.
ایشان اظهار کرد ؛ نقش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه نقش برنامه CBR ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت های اوقات فراغت و ورزشی و همچنین جلب حمایت نهاد های دولتی و غیر دولتی فعال به منظور تقویت ظرفیت های افراد دارای معلولیت به طور مناسب و افزایش دسترسی آنان به فعالیت‌های ورزشی و بازی است.
گفتنی است ؛ در این دوره از مسابقات تعداد ۲۵ نفر از بانوان و آقایان توانخواه تحت پوشش بهزیستی اشنویه شرکت کردند.

برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

کد خبر 116230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد