طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در شهرستان چایپاره اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان چایپاره،
«مینا خضرلو »رئیس بهزیستی شهرستان چایپاره از اجرای طرح (مانا) با هدف ارتقاء توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در شهرستان چایپاره خبر داد.
خضرلو با بیان اینکه این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در دو گروه دختران و پسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در شهرستان چایپاره توسط تسهیلگر آموزش دیده در حال برگزاری است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان است و والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم کند.
«خضرلو» یادآور شد: مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی‌نفعان به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان به‌دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر است که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، کارگاه پیشگیری از خودکشی، طرح پازک، خودمراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده‌محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی نیز در شهرستان اجرا خواهدشد.

طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

کد خبر 114908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد