شگفتی سازی سیستان و بلوچستان و قهرمانی سمنان در مسابقات فوتسال فرزندان

هفدهمین دوره مسابقات فوتسال فرزندان ایران در رده سنی زیر ۱۸ سال با حضور ۳۰ تیم از سراسر کشور از ۳۰ تیر لغایت ۴ مردادماه در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، در این مسابقات که با هدف استعدادیابی و هدایت حرفه‌ای فرزندان سازمان بهزیستی برگزار می شود نوجوانانی که در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی سازمان اقامت داشته و در رشته ورزشی فوتسال تبحر دارند، شرکت کردند.

گفتنی است؛ در سالهای گذشته استعدادهای جدیدی از همین مسابقات به تیم های لیگ برتری و حتی تیم ملی در رده های مختلف معرفی شده است که نشان از استعداد شگرف این نوجوانان دارد.

همچنین در این دوره از مسابقات، ۵۸ بازی برگزار شد که طی آن ۴۰۴ گل از خط دروازه ها عبور کرد. میانگین ۷ گل در هر بازی به ثبت رسید. ۶۲ کارت زرد و ۳ کارت قرمز نیز به بازیکنان رسید.

در پایان رقابت ها دروازه بان استان فارس به عنوان بهترین دروازه بان، بازیکن شماره ۱۰ تیم همدان به عنوان بهترین گلزن، وبازیکن شماره ۷ تیم فارس به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شدند. 

در فینال مسابقات دو تیم شگفتی ساز یعنی سمنان و سیستان و بلوچستان که برای نخستین بار به فینال می رسیدند رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که شاهد بازی پایاپایی تا ۵ دقیقه پایانی بازی بودیم و بازی ۳بر ۳ دنبال می شد. به دنبال مصدومیت یکی از بازیکنان کلیدی استان سیستان و بلوچستان، تیم دو گل دیگر دریافت کرد و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ قهرمانی به تیم سمنان رسید.

در دیدار رده بندی که بین تیم های فارس و همدان برگزار شد تیم فارس به برتری ۳ بر یک رسید و رتبه سوم را از آن خود کرد.

تیم استان همدان نیز در کنار کسب رتبه چهارم، جام اخلاق مسابقات را از آن خود کرد.

لازم به ذکر است در مسابقات رده سنی زیر ۱۴ سال که ماه گذشته برگزار شد تیم های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان به رتبه های اول تا سوم دست یافتند و تیم کرمان جام اخلاق و رتبه چهارم را کسب نمود.

با این حساب استان سمنان بهترین عملکرد را در دو رده سنی به نمایش گذاشت.

در مسابقات رده سنی زیر ۱۸ سال در سال گذشته، تیم های اصفهان، کرمان و تهران رتبه اول تا سوم را به دست آورده بودند.

کد خبر 113927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =