شیرخوارگاه‌ها خالی از کودک شدند/ افزایش مددجویان تحت پوشش بهزیستی به ۱.۵ میلیون خانواده

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از ابتدای انقلاب اسلامی تا قبل از این دولت، ۹۴۰ هزار خانواده ذی‌نفع تحت حمایت بودند اما اکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار خانواده تحت حمایت هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری در آیین بهره برداری از پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارائه خدمات نوآورانه در طول هزار روز خدمت بهزیستی، بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا قبل از این دولت، ۹۴۰ هزار خانواده ذی نفع تحت حمایت بودند و اکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار خانواده تحت حمایت هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بهزیستی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد، گفت: در راستای اجرای قانون برزمین مانده حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اتفاقات عجیبی افتاد؛ برای اولین بار در دنیا آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد. برای اولین بار شتاب دهنده اجتماعی شوق زندگی ایجاد شد و امروز مشاهده می‌شود که شیرخوارگاه‌ها اکنون خالی از کودک شد.

قادری همچنین با بیان اینکه برای اولین بار مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت رفاه به سازمان بهزیستی داده شد گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد که در مناطق محروم هزینه می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه به طرحی به نام scoc (مرکز عملیات و فوریتهای اورژانس اجتماعی) اشاره کرد و افزود: این طرح وارد فاز اجرایی خواهد شد. همچنین استانداردسازی خدمات و مسائل دانشگاهی انجام شده است.

وی در ادامه از رشد ۴۸ درصدی بودجه بهزیستی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این درحالیست که رشد بودجه عمومی کشور ۲۳ درصد است. همچنین رشد بودجه بهزیستی کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۲۴۰ درصد بوده است.

کد خبر 112802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =