مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی کشور از کارگاههای حرفه آموزی و اشتغال بانوان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ رویا احمدیان مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی کشور در ادامه برنامه های سفر به استان هرمزگان از کارگاه های آمورش خیاطی ، گلدوزی و گوهر تراشی ویژه بانوان بهبود یافته در مرکز درمان اعتیاد بانوان بازدید و از نزدیک در جریان روند آموزش ها ، فعالیت های صورت گرفته و مسائل و مشکلات بانوان قرار گرفت.
وی در ادامه در کارگاه اشتغال و خیاطی زن سرپرست خانوار در بندرعباس حضور یافته و از وضعیت عملکرد کارگاه و نحوه فعالیت دیدار و مسائل و چالش های موجود را ارزیابی نمود.
لازم بذکر است ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های بهزیستی هرمزگان بوده و در این راستا در سال ۱۴۰۲ برای ۲۱۶۰ نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی هرمزگان اشتغال ایجاد شده است.
پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به تعداد۱۲۹۲ نفر و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین به تعداد ۱۲۵ نفر بخشی از عملکرد بهزیستی هرمزگان در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغال ، کارآفرینی و توانمندسازی جامعه هدف است.

همچنین با هدف جبران بخشی از محدودیت کارایی معلولین شاغل در بخش غیر دولتی با توجه به تاثیر شدت معلولیت در کارایی اشتغال ایجاد شده و همچنین ایجاد انگیزه بکارگیری معلولین توسط کارفرمایان ، در سال گذشته به تعداد ۵۱ نفر ؛ مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جبران عدم کارایی پرداخت گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد