انعقاد تفاهم نامه همکاری  فی مابین بهزیستی و نهاد کتابخانه ها استان

با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد به ویژه خانواده‌ های تحت پوشش بهزیستی، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل کتابخانه‌ های عمومی و اداره کل بهزیستی استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، شرفی مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی دراین خصوص گفت: ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقاء سطح فرهنگی افراد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جهت ارتقاء سطح توانایی‌های معلولان از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است. وی همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب، مساعدت در ایاب و ذهاب معلولان به کتاب خانه‌ های عمومی، ایجاد پیشخوان خدمات کتاب خانه‌ای در سرای سالمندان، مساعدت در تولید کتاب بریل ویژه نابینایان و کتاب چندرسانه‌ای ویژه ناشنوایان، موردنیاز بخش‌های نابینایان و ناشنوایان کتاب خانه‌ های عمومی از طریق مؤسسه رودکی، برگزاری جلسات مشاوره ‌در زمینه ازدواج، تربیت فرزندان، ژنتیک و ... به صورت رایگان به کتابداران اداره‌کل کتاب خانه‌ ها و اعضای کتاب خانه‌ های عمومی، اهداء منابع مورد نیاز کتاب خانه‌ ای ویژه گروه‌ های خاص و ... از جمله مهم ترین موارد مطرح شده است که به عنوان تعهدات اداره کل بهزیستی استان در این تفاهم نامه لحاظ گردیده.
مدیرکل کتاب خانه های استان خراسان جنوبی در این جلسه با اعلام اینکه همزمان با انعقاد این تفاهم نامه تعداد ٢٠٠ نفر پرسنل این نهاد در نقاط مختلف استان به نوعی نیروی بهزیستی خواهند بود و می‌توانند در همه طرح ها و برنامه ها مشارکت نمایند گفت: عضویت رایگان افراد تحت پوشش بهزیستی، ارائه مشاوره‌ های تخصصی کتابداری به منظور توسعه و بهبود ارائه خدمات در کتاب خانه‌ های مشارکتی اداره‌کل بهزیستی، مشاوره به منظور بهسازی امکان ورود افراد با مشکلات جسمی و حرکتی به کتاب خانه‌ های عمومی، برنامه‌ریزی به منظور گسترش خدمات بخش نابینایان و ناشنوایان در کتاب خانه‌ های عمومی، برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات کتاب خانه‌ ای غیرحضوری به سالمندان، تبلیغ جهت مشارکت های مردمی متعلق به بهزیستی در کتاب خانه‌ های عمومی، همکاری در اجراء برنامه‌ های مناسبتی اداره‌کل بهزیستی در محل کتاب خانه‌ های عمومی و ... از جمله تعهدات اداره کل کتاب خانه‌ های عمومی در این تفاهم نامه خواهد بود.
 

کد خبر 95558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد