۵۹ خدمت ستاره دار به مددجویان بهزیستی ارائه می شود

سرپرست بهزیستی استان زنجان از ارائه ی  ۵۹ خدمت ستاره دار به افراد دارای معلولیت تحت پوشش خبر داد و گفت: این خدمات شامل ۶ کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتاردرمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی‌سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی‌سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و ۵ کد در حوزه فیزیوتراپی است. علاوه بر این خدمات، ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود که در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی افزود: اسامی تمام افراد تحت پوشش بهزیستی که در سامانه ارمغان ثبت‌نام شده‌اند و از بیمه دیگری برخوردار نیستند، به بیمه سلامت اعلام می‌شود و افراد می توانند می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات درمان مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بهزیستی در صورت ارائه مستندات و برگ خریدهای درمانی به واحد مددکاری پس از تائید و تصویب در کمیته مربوطه جهت برخورداری از خدمات حمایتی صندوق به ادارات بیمه سلامت معرفی می‌شوند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان در خصوص ارائه ی لوازم کمک توانبخشی به مددجویان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶۰۰ وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ویس رکوردر و  دستگیره ی کمکی، تشک مواج  در بین افراد دارای معلولیت توزیع شده است.

ملکی افزود: بهزیستی بر اساس دستورالعمل های جاری و اعتبارات ابلاغی از بهزیستی کشور پس از مطالعه و بررسی نیازهای افراد معلول در گروههای مختلف و طی فرآیندی  در کمیته های تخصصی اقدام به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی موجود می کند.

وی با بیان اینکه توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس دستورالعمل سازمان و براساس نوع و شدت معلولیت مددجویان انجام می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت کمک هزینه ی وسایل بهداشتی دریافت کرده اند و مبلغ کمک هزینه بهداشتی نیز از ۳میلیون ریال به ۶ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

سرپرست بهزیستی یادآور شد: در سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم کمک توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره ی کمکی، تشک مواج و... استفاده کرده اند.

کد خبر 88284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد