دوره آموزشی و نشست علمی تخصصی دبیران کمیسیون پزشکی توانبخشی سراسر کشور در بندرعباس آغاز بکار کرد

دوره آموزشی و نشست علمی تخصصی دبیران کمیسیون پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سراسر کشور به میزبانی اداره کل بهزیستی هرمزگان در سالن مجموعه آموزشی فرهنگی نیروی انتظامی ( یاس ) در بندرعباس آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نظر به ضرورت اجرای کمیسیون پزشکی برای تشخیص نوع و شدت معلولیت همه ی افراد دارای معلولیت مراجعه کننده و تحت پوشش بهزیستی و به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی کدهای ارزیابی ، همچنین شرایط و ضوابط نحوه اجرای فرآیند کمیسیون های یاد شده ، دوره آموزشی و نشست علمی تخصصی دبیران کمیسیون پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سراسر کشور با همکاری دفتر آموزش و دفتر توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور و به میزبانی بهزیستی هرمزگان در شهر بندرعباس به روزنگار ۱۲ و ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد .

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در آیین آغاز بکار این دوره آموزشی دو روزه ، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان ، به ارائه توضیحاتی پیرامون اهمیت کمیسیون های پزشکی با نگاه تخصصی و با بهره مندی از روش های نوین بین المللی به عنوان نقشه راه تشخیص نوع و شدت معلولیت پرداخت و بر دقت لازم و اهتمام ویژه برای این امر تأکید نمود .

در ادامه مهدی محمدی سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان مزایای استاندارد سازی روش های تشخیص معلولیت همزمان با روش های مورد استفاده در کشورهای دیگر دنیا را بیان نمود و عنوان کرد: در ارزیابی بر اساس استاندارد ICF افزون بر در نظر گرفتن محدودیتی که در افراد بواسطه آسیب و معلولیت ایجاد گردیده است ، میزان عملکرد توانمندی و مشارکت اجتماعی افراد نیز مورد ملاحظه قرار می گیرد .

وی بیشترین چالش پیش رو را کمبود نیروی تخصصی توانبخشی شاغل در بهزیستی استان عنوان نمود و اذعان داشت: برای رفع این چالش از تخصص نیروهای شاغل در بخش های خصوصی و برون سازمانی استفاده می شود هرچند کافی نیست .

در ادامه نجیبه فلاحی دبیر کمیسیون های پزشکی معلولین بهزیستی کشور و مدرس دوره ، مطالبی درمورد اصول و مبانی ICF و ضوابط نحوه کدگذاری در آسیب های مختلف ، ضوابط و شرایط ارزیابی و تغییرات فرایندی بیان نمود.

گفتنی است در ۱۳ دی ماه و دومین روز برگزاری این دوره آموزشی ، دو کارگاه تحت عنوان " نحوه ارزیابی و کدگذاری در گروههای مختلف معلولیت " و " چالش ها و راهکارهای مربوط به فرایند اجرای کمیسیون پزشکی توانبخشی " همراه با ارائه گزارش های موردی برگزار خواهد شد.

کد خبر 71309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد