ایلام| معاون استاندار: دستگاه‌ها یک درصد اعتبار عمرانی را به مناسب سازی اختصاص دهند

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان به منظور تامین نیازهای افراد ناتوان برای سهولت در تردد یک درصد اعتبارهای عمرانی را به مناسب سازی اختصاص دهند.


احمد کرمی روز یکشنبه در نخستین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای ملی سالمندان استان در سال جاری افزود: حضور بدون مانع در جامعه یکی از نیازهای مهم جامعه توانخواهان، سالمندان و جانبازان است که در این زمینه باید اقدام‌های لازم و اساسی انجام شود.
وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که شمار مراجعان آن بالا بوده بصورت جدی تر در این زمینه اقدام و حداقل امسال ۲۰ اداره در زمینه مناسب سازی اقدام لازم را انجام دهند.
معاون عمرانی استاندار ایلام همچنین از فرمانداران استان خواست تا در توزیع اعتبارات امسال به بحث مناسب سازی فضاهای عمومی و دولتی توجه ویژه داشته باشند.
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست بر لزوم مناسب سازی فضاهای عمومی برای رفع نیازهای افراد ناتوان تاکید کرد.
زهرا همتی با ذکر اینکه تحقق کامل مناسب سازی در اماکن عمومی و ادارات نیازمند عزم جدی تر دستگاه هاست افزود: مدیران برای تغییر محسوس‌تر در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: از مجموع ۷۶ دستگاهی که در طول سال گذشته برای مناسب سازی مورد بازدید قرار گرفتنه اند تنها ۱۶ دستگاه عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته اند.
وی همچنین از رسانه ملی خواست تا مستندی از فضاهای عمومی که مناسب سازی نشده اند را تهیه تا مسئولان مربوطه اقدام لازم را انجام دهند.
مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین با اشاره به تشکیل سه کمیته تخصصی سلامت و بهداشت سالمندان، فرهنگی و آموزشی و رفاهی و حقوقی با مشارکت اداره کار و دانشگاه علوم پزشکی گفت: فعالیت این کمیته‌ها تاکنون موجب ارائه خدمات مطلوبی به جامعه سالمندان استان شده است.

بیش از ۱۲ هزار معلول، ۱۲ هزار جانباز و حدود ۵۰ هزار سالمند در استان ایلام وجود دارد.

پایان/

کد خبر 510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد