مردم به مراکز مشاوره بهزیستی اعتماد ویژه دارند/ این مراکز با علم جدید، متناسب با فرهنگ جامعه به‌روزرسانی می‌شود

روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر مورد تأیید بودن خدمات مراکز مشاوره بهزیستی از ابعاد علمی و نظارتی گفت: مراکز مشاوره بهزیستی سالیان سال است که در حوزه‌های مختلف آسیب‌ها فعالیت می‌کنند و دارای پرسنل متخصص صلاحیت دار هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «یونس حسینعلی‌زاده» روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، افزود: مراکز مشاوره تحت نظر بهزیستی از مزایای به روزرسانی علمی، همخوانی با مبانی فرهنگی مرسوم، نظارت‌های قوی، کارگروهی متخصصان و همراهی در بطن جامعه برخوردار هستند.

روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: چون کار در مراکز مشاوره بهزیستی به صورت گروهی است، پرسنل این مراکز متشکل از مددکار اجتماعی، روانشناس متخصص در زمینه اعصاب و روان، روانشناس بالینی و متخصصان سایر رشته‌های روانشناسی برحسب نیاز مردم است.

وی، اضافه کرد: مردم به مراکز مشاوره بهزیستی اعتماد ویژای دارند چون این مراکز در بطن جامعه بوده و در ارتباط با مردم هستند و بنابراین می‌توانند آسیب‌ها را لمس کنند و برای پیشگیری از آنها قدم بردارند.

تنوع عملکرد تخصصی مراکز مشاوره بهزیستی

روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور، به تنوع فعالیت‌های مراکز مشاوره تحت نظارت این سازمان اشاره کرد و گفت: این مراکز در حوزه‌های مختلفی مانند مشاوره اعتیاد، فرزندپروری و مشاوره زوجین فعالیت می‌کنند.

حسینعلی‌زاده، افزود: مراکز مشاوره تحت نظر بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در بخش‌های پیشگیری، درمان و بازگرداندن فرد بهبودیافته به جامعه از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.

وی، آموزش فرزندپروری را از دیگر حوزه‌های فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی نام برد و ادامه داد: فرزندپروری به معنای آموزش و توانمندی از دوران کودکی است که این آموزش‌ها از طریق مدرسین در مراکز مشاوره بهزیستی انجام می‌شود.

حسینعلی زاده، اضافه کرد: در حال حاضر مهدهای کودک بسیاری در کشور فعالیت دارند که مجوز خود را نیز از بهزیستی دریافت می‌کنند و با توجه به اینکه بستر خانواده و دوران اوایل کودکی ظرفیت‌هایی برای آموزش به شمار می‌روند که در دست بهزیستی است، این آموزش‌ها هر سال از سوی مراکز مشاوره در مهدهای کودک انجام می‌شود.

روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور، افزود: مساله پیش از ازدواج نیز در مراکز مشاوره بهزیستی مورد توجه قرار گرفته و نحوه انتخاب همسر، توانمندی زوج در آستانه ورود به زندگی، مشارکت‌ها و مهارت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مراکز آموزش داده می‌شود.

اطمینان از صلاحیت کارکنان مراکز مشاوره بهزیستی از نظر علمی

روانشناس و مدرس کلاس‌های مشاوره سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: مراکز مشاوره بهزیستی از کانال‌های مختلف علمی، اداری و گزینش گذر می‌کنند و از ابعاد مختلف علمی برای اعتمادسازی جامعه هدف به این مراکز، سنجش می‌شوند.

حسینعلی‌زاده، افزود: یکی از توانمندی‌هایی که مراکز مشاوره دارند، توانمندی‌های علمی آن است چراکه کارکنان آنها به طور مداوم آموزش می‌بینند. علم مشاوره در این مراکز براساس روش‌های جدید علمی و متناسب با فرهنگ جامعه به روزرسانی می‌شود و حتی پرداختن به رویکرد فرهنگی و اسلامی در این مراکز آغاز شده است.

کد خبر 473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =