مناسب سازی شهری ویژه جامعه معلولان نیازمند تصمیم اجرایی است

اولین جلسه ی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان خراسان جنوبی در سال 98 به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور مدیرکل بهزیستی و سایر اعضا در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در این جلسه ابتدا مدیرکل بهزیستی استان بعنوان دبیر جلسه گزارش از مصوبات جلسه ی قبل ارائه نمود و سپس دستگاههای عضو به ارائه ی عملکرد اقدامات انجام شده پرداختند.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مناسب سازی شهری ویژه جامعه معلولان نیازمند تصمیم اجرایی است، مدیران از کلی گویی در نشست ها بپرهیزند تا شاهد خروجی مثبت با اقدامی جهادی باشیم.
 سید کمال الدین میرجعفریان افزود: مناسب سازی جدای از کار اداری یک اقدام اخلاقی و انسانی است که دستگاه‌های ذیربط باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها نسبت به هرگونه عملیات عمرانی مناسب سازی و دستورالعمل‌های مربوط به آن را قبل از هرگونه عملیات عمرانی در نظر بگیرند و نظام مهندسی ضمن نظارت کافی الگوهای مناسب را در طراحی ساختمان ها، مورد لحاظ قرار دهد.
میرجعفریان با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهر ویژه معلولان باید در طرح‌های جامع تفصیلی و ساختمان ها و تاسیسات دولتی و ساخت مساکن انبوه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تمامی شاخص‌های فنی توسط کمیته‌ای تخصصی تنظیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: تیم کارشناسی کمیته تخصصی مناسب سازی شهری به صورت میدانی وضعیت شهر را با نیاز معلولین تطبیق دهند و اصلاحات و اقدامات اجرایی توسط دستگاه های اجرایی ذیربط بعمل آید و بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه، نظارت کافی را داشته باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک نفر از کارکنان ادارات با ابلاغ رسمی مسئول مناسب سازی وضعیت دستگاه شود، گفت: دستورالعمل‌های کارگروه مناسب سازی پس از ۲۴ ساعت به دستگاه‌ها ابلاغ شود، در صورت هرگونه تأخیر در اقدامات اجرایی به دستگاه های ذیربط به صورت کتبی تذکر داده شود و درصورت نیاز برای رفع موانع جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، بهزیستی و دستگاه مربوطه برگزار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه آمار بسیاری از معلولیت ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به خطای انسانی است از رسانه‌ها خواست نسبت به فرهنگ سازی قانون راهنمایی و رانندگی تلاش مضاعف کنند.

کد خبر 458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد