همدان|معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از بهره مندی 460 کودک کار پذیرش شده از خدمات بیمه ای و حمایتی بهزیستی در همدان خبر داد.

طرح «مهرانه» و پرداخت کمک هزینه تحصیل به تمامی کودکان پذیرش شده در مراکز


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از بهره مندی 460 کودک کار پذیرش شده از خدمات بیمه ای و حمایتی بهزیستی در همدان خبر داد.جمشید شیران از طرح «مهرانه» و پرداخت کمک هزینه تحصیل به تمامی کودکان پذیرش شده در مراکز با سرانه هر نفر سیصد هزارتومان و طرح «عیدانه» و پرداخت کمک هزینه پوشاک با سرانه هر نفر دویست هزارتومان  وپرداخت سبد کالا از طریق جلب مشارکتهای مردمی به صد نفر از کودکان پذیرش شده خبر دارد. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان افزود در سه ماهه اول امسال نیز تعداد 38 کودک کار در مراکز مورد پذیرش قرار گرفته و از خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری بصورت فردی ویا گروهی با برگزاری کارگاه های آموزشی بهرمند شده اند. حرفه آموزی کودک و یا خانواده ها، خدمات اشتغال زایی برای والدین کودکان از طریق پرداخت سرمایه کار ویا حرفه آموزی برگزاری کلاسهای فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی و تشکیل تیم ورزشی فوتسال، برگزاری اردوهای فرهنگی، کلاسهای تقویتی ، برنامه های اوقات فراغت را نیز هر ساله برای این قشر از مددجویان پیگیری می کنیم.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به وجود مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در سازمان گفت این مراکز بر اساس مجوز سازمان بهزیستی و توسط موسسات حقوقی دارای صلاحیت تاسیس و با نظارت سازمان فعالیت می نماید و کلیه خدمات مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی کودکان کار و خانواده وی را به استثنای نگهداری شبانه روزی با رویکرد خانواده محور به انجام می رسانند. هدف کلی از ایجاد این مراکز را تاکید بر توانمند سازی و حمایت از حقوق کودکان خیابانی و حفظ منافع عالیه کودکان و اهداف اختصاصی این مراکز را ارتقاء سلامت جسمی، روانی واجتماعی کودکان خیابانی، توانمند سازی کودکان خیابانی و خانواده های آنان، افزایش توانایی های تحصیلی و حرفه ای کودک، افزایش توانایی های شغلی، مالی وبازتوانی، پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حضور و کار کودک در خیابان بر کودک و خانواده اعلام کرد.
شیران گفت: گروه  سنی کودک خیابانی 6 تا 18سال تعریف شده است و در صورتی که در خیابانها واماکن عمومی و پرتردد نظیر پارکها، پایانه ها و ... به صورت دایمی یا موقت مشغول کسب درآمد یا وقت گذرانی باشند شناسایی شده و از خدمات سازمان و مراکز زیر نظارت برخوردار خواهند شد. وی گفت این کودکان در صورت ابتلا به اختلالات روانی شدید، اعتیاد ، عقب ماندگی ذهنی و موارد مشابه حسب مورد ارجاع شده و از خدمات تخصصی سایر حوزه های بهزیستی استفاده خواهند کرد.

کد خبر 443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد